Re: lug-bg: OT: Неуредица с DNS

  • Subject: Re: lug-bg: OT: Неуредица с DNS
  • From: Peter Pentchev <roam@xxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 23 Jun 2004 16:07:27 +0300

On Wed, Jun 23, 2004 at 03:42:42PM +0300, Alexander Shopov wrote:
> Здравейте,
> Имам следния проблем:
> Има сайт: нека да речем gabogabo.org.
> Не мога да го открия в браузър по име.
> С използване на ИП адрес се открива, по име не ще.
[snip]
> Същите резултати получавам и с ГНУ/Линукс машина в същата мрежа с
> програмите dig, nslookup, host.
>
> Не мога да разбера защо всичкия останал свят успява да се свърже с
> машината gabogabo.org по име - например netcrat го открива.
> Като се вържа към към акаунта си в sf.net се открива друга машина - не
> това IP, което очаквам. Когато обаче направя заявка по http - откривам
> правилната машина.
>
> Сега - ясно ми е, че може да се пренасочват разни портове от едно място
> на друго, обаче не мога да разбера защо не мога да видя от моята мрежа
> [...]

Когато става дума за DNS, има и още нещо: напълно възможно е самите DNS
authoritative servers да дават различни резултати в зависимост от това
"кой пита".  Това по принцип е много полезна идея, особено когато става
дума за split-horizon DNS - примерно ако дадена организация, furrfu.org,
има www.furrfu.org на 1.2.3.4, но си има вътрешна мрежа 172.16/16, и
самият сървър, който отговаря на заявките за www.furrfu.org, е на
машина, която има и интерфейс във вътрешната мрежа, то DNS сървърите
могат да бъдат конфигурирани така, че ако DNS заявката за www.furrfu.org
идва от 172.16/16, да дават отговор 172.16.0.5 вместо 1.2.3.4.

На практика това, което при BIND се нарича views, а при djbdns -
location codes, може да бъде използвано и за access control.  Не знам
дали точно с това си се сблъскал, но е напълно възможно някой просто да
е казал 'furrfu.gabogabo.org ще се resolve-ва само от адреси на машини
вътре в USA'.

> Да няма в момента някакви войни у нета в България и да се правят мръсни
> номерца по ДНС-а?

А, и това е възможно :)

> Какво мога да направя, за да диагностицирам правилно нещата?

Май не много повече, освен да пробваш как изглеждат нещата от още
няколко различни места, така че поне за себе си да си изградиш някаква
представа...

> Къде може да има звена за рязане на ДНС заявки?

Абсолютно навсякъде: firewalls, application-level firewalls,
application-level round-robin setups, views/location codes, какво ли не
още...

Поздрави,
Петър

--