lug-bg: CRAZY+stupid fglrx (ATI)

  • Subject: lug-bg: CRAZY+stupid fglrx (ATI)
  • From: dgt_it dgt_it <dgt_it@xxxxxx>
  • Date: Wed, 23 Jun 2004 19:41:26 +0300 (EEST)

Здравейте ... ! Направо да си кажа съм леко отчаян и доста ядосан. Ще се опитам да бъде максимално точен , но пак казвам ядосан съм и ...

Ако не Ви се чете цялото вижте по-долу секция Проблема:

За какво става въпрос: Великия fglrx - видео драйвер на АТИ.
И не какво да е ...

Предистория: имам си Линукс, той си работи -> ъпгйредвам Гномемийтинга до в. 1.0.2 , но той не ми разпознава звукувата карта - по-точно ползвам ОСС емулация , но нямам опция ОСС , ще си прекомпилиралм ядрото и така , и така исках да слагам от сума време 2.6.6 ,а вече има 2.6.7 ще сложа 2.6.7 - без проблем го слагам. Няма да казвам как съм се справил със звука , това е друга тема, но пак съм с ОСС , защото алсата така и не тръгна като алса (ще я мъча, но не затова Ви пиша).

Ползвам си Х без 3д ускорение и доволен иначе от ядрото решавам да си сложа fglrx , но не 3.9, защото не ми хареса- прави ми проблеми - замръзва ми за миг картината в opengl - ут2004 (и през 5-10 мин. така ) , та ще си сложа 3.7.6 - много съм доволен от тази версия .

Началото:

Направих почти същото , което направих , когато 3.7.6 > 3.9 , но този път нещо се омаза.

apt-get --purge remove fglrx*
rm -rf /lib/modules/fglrx

(разликата м/у сега и преди , когато правех ъпгрейд е , че там направих една програмка , която триеше файлчетата подадени от командния ред - стандартният вход; (на С) и направих

./myprog < dpkg -L fglrx

и освен "purge" , направих истински purge както си му е реда , сега обаче се изхитрих и направих само
rm -rf /lib/modules/fglrx ... ,а пък работата се омаза , всмисъл преди му разкарах всичко , сега не и .., абе нямам думи , та)

инсталиране на новата версия  ( в случея по-старата)
dpkg --force-overwrite -i fglrx-glc22*.deb
( version 3.7.6 ;) )

при компилацията ми дава грешка за кмод , сещам се аз , че 2.6.7 е доста новичко -> има пач - ок , слагам пача , компилира се , след това маке_инсталл.сх - всичко точно радостен startx:

Проблема:
Ами просто получавам следната грешка:

(EE) Failed to load module "fglrx" (module requirement mismatch, 0)

Ха сега разберете от какво е проблема :(
modprobe нищо не казва , освен същото като insmod :(
та немога да разбера какво му липства ...

Ще кажете ами нещо не си компилирал ядрото както трябва - Е ДА , АМА НЕ !

Ненормалщината -> тъпотията ...

Еми казвам си - ОК ,явно нещо не е в ред, мъчих го гледах го , никаква идея не ми дойде, викам си дай да питам Гоогъл , та ребоот и си зареждам старото 2.6.5 ядро ,който си има ок 3.9.0 фглрх , само че неще , дава ми същата грешка , викам си добре бе ще заредя 2.4.25 , който е с 3.7.6 - бам същата грешка, т.е нещо не е в ред и то не е на база ядро :(

Търсенето и ядосването:
Четох какво четох из Гоогъл - и се заблудих от едни warnings , който обаче не пише , че са такива, ами ги дава като грешки едва ли не , та аз тях тръгнах да оправям накрая се оказа , че дефакто си е ок , както и да е ...

след като търсих по правилно му видях , че хората препоръчват да се преинсталирал Х-а - шанатаво , но така и така не бях пускал апт-то от 3-4 дена, направих го -> ъпгрейд до последните версии на Хфрее и компания.

Проблема си остана ... => След като не е във ядрото, не е и във Х-а , тъй като той преди си работеше, а аз само fglrx бях пипал ,когато работата се омаза ми стана ясно , че проблема идва от великия fglrx.

възможни причини :

- аз съм тъп
- грешката е някаква проста и тъпа
- fglrx е тъп

Имам чуството , че е Н2 , но още си мълча и не псувам по нея, че общо взето като ги псуваш грешките или проблемите и те стават по-големи (излъгах - вече доста псувни изяде fglrx-a).

Възможни решения:

- няма такива
- дайте някаква идея как да разбера какво му трябва на тоя модул, какво му е mismatch ,дето е независимо от ядрото и от Х , ясно е че е нещо от fglrx - поне така го виждам аз.
- И ще кажете може би , ами като си доунгрейдвал може да не си препокрил някой файл ,нали не си махнал всичко на 3.9 ,което не е така , защото dpkg --force-overwrite -i fglrx (това си е закон за фджиелерХ-а като се инсталира  ...)

(EE) Failed to load module "fglrx" (module requirement mismatch, 0)  ??? :(

Всякакви идеи са добре дошли , моля Ви помогнете , защото току що щях ... ... ... просто се усетих , че е 19:35 , а трябваше да изляза в 18:20 за една уговорка и да го е*а т*п*я шиб** fglrx ...
Извинете или не , просто вече това е капака !!!!!!!!!! Сума време , сума нерви - е не - неискам да преинстлаирам !! Определено НЕ ! :(