Re: lug-bg: Мега тъп въпрос за Дебиан

  • Subject: Re: lug-bg: Мега тъп въпрос за Дебиан
  • From: George Danchev <danchev@xxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 25 Jun 2004 10:50:06 +0300

On Friday 25 June 2004 09:56, Alexander Shopov wrote:

> [...]
> 4. Пробвах се да изпълня файла с ~/.bash_profile. Естествено, че е
> грешка - това, което трябва да направя е
> . ~/.bash_profile
> Така или иначе забелязах, че няма права за изпълнение.
> 5. В този момент си спомних, че gdm от известно време не ползва root
> права, а ги маха, колкото може по-скоро. И си помислих, че проблемът е в
> това, че се опитва да изпълни скрипта ~/.bash_profile. За това
> евентуално му трябват права за четене в моята домашна директория (които
> имаше) и права за четене (които имаше) и праза за изпълнение (които

man bash; section INVOCATION
The following paragraphs describe how bash executes its startup  files.
       If  any  of  the files exist but cannot be read, bash reports an error.

Забележи read. Т.е. достатъчно му е само да може да прочете конфиг файловете,
за да изпълни командите в тях. Това не значи, че самия bash процес ще трябва
да стартира втори процес (конфиг. файла) за да изпълнява командите извътре.
Капиш?

> Може би трябва да изследвам нещата по-подробно и да се разтърся в
> Интернета. Така или иначе - изглежда, че конфигурационните файлове на баш
> си вървят и без права за изпълнение макар да са точно изпълними файлове на
> баш.
>
> Ако намеря някакво обяснение и ще пиша.

Накратко ако /usr/share/doc/bash/ не ти стига, то apt-get source bash и четеш
всичко в debian/ поддиректорията, особено patches/ ... Има разлика как се
четат конфиг. файловете... например  #5 от README.Debian... Демек от тук
най-точно ще се информираш за debian spacific stuff.

--
pub 4096R/0E4BD0AB  2003-03-18  <keyserver.bu.edu ; pgp.mit.edu>
fingerprint 1AE7 7C66 0A26 5BFF DF22 5D55 1C57 0C89 0E4B D0AB