Re: lug-bg: Мега тъп въпрос за Дебиан

  • Subject: Re: lug-bg: Мега тъп въпрос за Дебиан
  • From: Rumen Krasstev <rkrastev@xxxxxx>
  • Date: Fri, 25 Jun 2004 15:48:24 +0300

> Не си. Става въпрос за следното: в кой файл следва да се задават
> променливи на средата (които експортираш), така, че те да бъдат зададени:
> 1. Независимо, че потребителят не е с root права.
> 2. Независимо дали се логва локално|отдалечено, текстово|графически,
> независимо кой графичен мениджър за логване и независимо дали е локален
> или отдалечен мениджър за логване.
> 3. Може да се очаква, че обвивката винаги е bash
> 4. Може да се очаква, че ще се използват обичайните (не съм сигурен дали
> може да се каже стандартни в случая) инструменти.
А това е друго нещо.. аз като чуя cvs и на всяка манджа мерудия :-D
Не съм сигурен че ще ти помогна или ще те объркам, но ще ти споделя как
е направено в нашия офис, където никой (освен мен и още няколко младежа)
нямат root на собствените си машини, тоест имат достъп само до ~/
1. Правят скрипт, който НЕ Е в ~/ и който има SETUID флаг, за да има
достъп до всичко в /etc например
2. В /etc/skeleton слагат така че автоматично да се създава сим линк за
всеки нов user към този файл
3. Всички потребители се менажират централизирано според моментните
изисквания, тоест има един главен скрипт, който просто чете/пише по
важните config файлове, а потребителите ползват този скрипт с техния си
акаунт, но сам през този сим линк.. Не знам дали го обясних правилно...
4. Този скрипт хич не е прост, но според целите които гониш може да ти
свърши прекрасна работа, само че няма да ми разрешат да ти го дам :-/
5. Задачата, която ти поставяш е доста интересна и може да се
говори/работи по нея доста време
6. Пожелавам ти успех с начинанието :-)))

Поздрави:
Румен

P.S
btw.. имам чувството, че LDAP-а на офиса само тоалетната не менажира за
потребителите.. всичко минава през него..

--
Rumen Krasstev - Object Builder Software Bulgaria
Sofia, 113 Tzarigradsko Shose, phone: +359 2 974 33 16