lug-bg: OT, OT: Linux/Windows nForce JPEG/MPEG corruption

  • Subject: lug-bg: OT, OT: Linux/Windows nForce JPEG/MPEG corruption
  • From: Alexander Shopov <ash@xxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 27 Jun 2004 13:29:51 +0300

Здравейте,
Това може и да се окаже чисто хардуерен проблем и ако не ви се чете - недейте.

Проблемът е следният:
На моята машина JPEG и MPEG1/4 кодираните изображения се показват неправилно. Изображенията са горе-долу правилни, цветовете са страхотно омазани (т.е. въобще не отговарят на истинките значения). Върху самото изображение сякаш е мазано чрез налагане на мрежичката на 8х8 квадратчетата, от които се състои изображението.
Като че ли компютърът ми не може да смята правилно цветовите стойности.

Хардуерът е nForce2 дъно на GigaByte, с видеокарта GeForce4MX.

Забелязах проблема първоначално в Windows XP с Internet Explorer при разглеждането на сраници. Понеже видеодрайверите се държат прилично при нормална 2д и 3д (OpenGL/Direct3D) работа, а мизерията с JPEG изображенията не се появява с Mozilla на WinXP, реших, че става дума за някоя простотия при взаимодействието на драйверите с майкрософтските библиотеки и просто забравих за проблема. Още повече, че на същата машина имам и Debian Sid и Fedora Core 2 и там проблеми с JPEG няма.

Днес накрая сколасах да компилирам mplayer под Дебиан-а и установих, че MPEG1/4 компресираните филми се чупят по същия начин както под Windows, независимо коя мивка изпоплзвам (xv, x11, vesa, gl, gl2).

В този момент реших, че за всичко е виновна китайската ми видоекарта и я смених с някакъв Радеон. Изненадата ми бе пълна, когато видях, че проблемът остана - както под Windows - JPEG/MPEG, така и под гну/линукс MPEG.

Търсих някаква информация за това по Интернет, но не намерих. Започнах със старите шаманства като обновяване на биоса (защото проблемът не зависи от видеокартата) и обновяване на всички ОС, но и това не помага.

Трудно ми е да си представя някакъв вариант, при който да е виновно дъното/процесът/паметта, понеже проблемът е съвсем повтаряем, а иначе машината не е нестабилна както при проблем в тези устройства.

Има ли някой продложения какво да правя?

ал_шопов