lug-bg: analog of apt-proxy ?

  • Subject: lug-bg: analog of apt-proxy ?
  • From: Dimitar Tomow <dgt_it@xxxxxx>
  • Date: Tue, 6 Jul 2004 03:02:17 +0300 (EEST)

Здравейте , след като си поиграх малко (да се чете доста !; или прекалено много , ако ми трябваше да си свърша важна работа) с apt-proxy:

1.видях , че има доста неща да се оправят;
2.версията му  в unstable е 1.3.6 - нея ползвам и говоря за нея;
3.гледам има 1.9.12 най-новата и то от 30.5.2004 и не че ме е страх от това experimental, но си спомянм някъде бях гледал списък с много аналози на apt-proxy -> т.е за изграждане на локално хранилище или миррор , който да се ползва и пълни при заявка от други машини ...  - само че а сега сети се къде го гледах това ... :(
4.В момента съм в процес на търсене и все пак реших да Ви попитам ;)
5.Ако някой може да ми преведе тези редове, защото аз си ги превеждам едно (те не че са и много трудни за превод), работата става обаче друго ядче :?

цитат man apt-proxy.conf -> доста поостарял , а и самата версия де ...
--------------------

add_backend backend-name cache-path-name backend-server ...
              backend-name: Name of the backend.  Clients can use this backend
              by putting an entry like this in their sources.list:
                  deb http://servername:9999/backend-name ...

              cache-path-prefix:  the  client URI will have the prefix chopped
              off and replaced by this to form the location of the cache file.
              Normally  you  should  set this to be $APT_PROXY_CACHE/'backend-
              name.

              backend-server: Backend server name(s): the client URI will have
              the  prefix  chopped  off  and replaced by this name to form the
              location of the back-end file.  If the download fails  from  the
              first  server,  it will fall back to successive servers.  If one
              of the server names is prepended by a `+', then it  will  always
              be  preferred  for  fetching Packages, Sources and other control
              files.  See BACKEND SERVER PROTOCOLS for more details.

-----------------
край на цитата

Това, което разбрах беше , че сървъра с апт-прокси се достъпва на порт 9999 чрез http://apt-proxy-server:9999/backend-name -> OK

add_backend /debian-main/

След това слагам къде искам да ми се кешират пакетите -> някъде си , все тая къде ! в моя случей APT_PROXY_CACHE=/var/cache/apt/apt-proxy

И накрая кой е сървъра , който ще се "миррорва":

http://debian.ludost.net/debian/

ето ми го конф. файл в крайна сметка:
------------
APT_PROXY_CACHE=/var/cache/apt/apt-proxy

add_backend /debian-main/ \
    APT_PROXY_CACHE/debian-main/ \
    http://debian.ludost.net/debian/

# всички редове без последния завършват с '\' ;)
-------------
Само че ми дава грешка и като погледна лог-а , той приятеля се опитава не да викам http://debian.ludost.net/debian/едиквосидист/едикоясиарх/едикойсипакет;,

ами http://debian.ludost.net/debian-main/итаканататък; ...

та идеята е , че по backend-name се вика моят сървър с апт-прокситo, а не самия сървър от който дефакто ще се изтегли даденият пакет ... , т.е. се оказва , че работещия вариатн е вместо

add_backend /debian-main/ \

да е

add_backend /debian/ \

и така си работи -> ще питате какъв е проблема, еми аз неискам да се достъпва под това име debian , а debian-main ;)

Та отворих скрипта апт-прокси с желание за прилагане на правата дадени ми от свободате , само че като сложим мойте познания + отношението ми към (завързаните) скриптове + желанието (което беше хем голямо , хем малко ) + че е 2:30ам , та си казах 'абе ще се занимавам но не и сега, има и други такива програми' -> както казах бях видял един списък преди време и си харесах няколко програми ...

-------
6. Да обобщя:

- аналог на apt-proxy ?
- аз ли нещо не съм разбрал man старницата на apt-proxy или наистина работата не е в ред ?

Благодаря за вниманието ;)