Re: lug-bg: mozilla i pechatane na kirilica

  • Subject: Re: lug-bg: mozilla i pechatane na kirilica
  • From: Hristo Erinin <erinin@xxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 6 Jul 2004 18:41:27 +0300

Здрасти,

Хммм... ще се опитам да помогна.

On Tue, 06 Jul 2004 17:21:55 +0300 Georgi Chorbadzhiyski wrote:

> [...]

Проблемът в случая не е с локализацията.

>И в това не виждам кирилицата :(
>http://georgi.unixsol.org/cyr_test_mozilla_fedora1_firefox09_locale_UTF8.ps

Да започнем с това защо във файла генериран от Konqueror се вижда кирилицата:
Той е PS весия 1 и освен това шрифтът, с който трябва да бъдат визуализирана
информацията на кирилица го има описан в самия PS файл (описан на Postscript като криви).

[begin]
%%BeginFont: Arial
%!PS-Adobe-3.0 Resource-Font
%%Copyright: Typeface © The Monotype Corporation plc. Data © The Monotype Corporation plc/Type Solutions Inc. 1990-1992. All Rights Reserved
%%Creator: Converted from TrueType by Qt
[cut]

Ето го и самото описание на тилдата да речем:
[begin]
/hyphen{333 0 32 215 302 303 _sc
32 215 _m
32 303 _l
302 303 _l
302 215 _l
32 215 _l
_cl}_d
[end]

Файловете генерирани от Мозила не включват подобно описание на шрифта,
а разчитат на това, че PS интерпретатора ще намери най-подходящия шрифт от
тези които са му налични и ще го използва за да визуализира искания текст.
В случая за изписване на текста на кирилица

[begin]
42 742.9 moveto
(\052\000\037\004\100\004\076\004\061\004\060\004\040\000\067\004\060\004\040\000\102\004\065\004\101\004\102\004\052\000) unicodeshow
0.00 0.00 0.00 setrgbcolor
default_ls
[end]

се използва шрифт F0 който е дефиниран като Times-Roman:

[begin]
/F0
    /Times-Roman findfont
    dup length dict begin
        {1 index /FID ne {def} {pop pop} ifelse} forall
        /Encoding isolatin1encoding def
    currentdict end
definefont pop
/f0 { /csize exch def /F0 findfont csize scalefont setfont } bind def
[end]

При опит за визуализация на дадения PS файл от gs(1) програмата гледа
във /var/lib/defoma/gs.d/dirs/fonts/Fontmap (на Debian Woody, на slackware e
/usr/share/ghostscript/7.05/lib/Fontmap.GS), където намира следното:

[begin]
/Times-Roman                    /NimbusRomNo9L-Regu     ;
[end]

Този шрифт в стандартната дистрибуция на ghostscript няма включени
кирилски символи и затова не ти излиза текстът писан на кирилица.
Проблемът с Мозилата и принтера ти е подобен - принтера ти е програмиран
за Times-Roman да използва шрифт, в който няма включени кирилски глифове.
За целта пробвай да използваш wprint:
http://ttt.esperanto.org.uy/programoj/angle/wprint.html
Освен това погледни на
http://www.mozilla.org/releases/mozilla1.8a1/known-issues-int.html#printing, има
няколко проблема, не знам дали това е версията която ползваш.

Ако замениш Times-Roman в cyr_test_mozilla.ps с NimbusRomanCYR-ReguItal
 - n021023d.pfb (ако го имаш), който съдържа кирилски символи, gs(1) ще
ти визуализира коректно Postscript-а, но принтера ти все още няма да го
показва, защото най-вероятно в него няма зареден NimbusRomanCYR-ReguItal.
За да можеш да печаташ на кирилица пробвай да използваш wprint, който вкарва
описанието на шрифта, който мозилата подава.

Извинявам се предварително за евентуални неточности/грешки.

PS. <rant mode>: Netscape/Mozilla от край време имат проблеми с печатането.

--
Best Regards,
Hristo Erinin