Re: lug-bg: X11 restore default options

  • Subject: Re: lug-bg: X11 restore default options
  • From: Peter Pentchev <roam@xxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 14 Jul 2004 17:44:18 +0300

On Wed, Jul 14, 2004 at 05:05:57PM +0300, linux@xxxxxxxxxxxxxxxx wrote:
> [...]
[snip]
> [...]
[snip]

> Само едно въпросче.
>
> Защо е нужно 15 пъти да въртим резолюцията
> while [ "$i" -lt "$maxtries" ] && ! [ "`xvidtune -show`" = "$curmode" ] ; do
>         echo "restmode: switching, current mode is `xvidtune -show`"
>         xvidtune -prev
>         i=`expr "$i" + 1`
> done

Не е непременно 15 пъти, а е 'най-много' 15 пъти :)  Ако имаш късмет, ще
го уцелиш от втория или третия път.  Частта от предишното ми съобщение,
която цитирах по-горе, отговаря на въпроса 'защо' :)

> това няма ли да отнеме доста време и нямали някой програмче на което да
> подадем точната резулюция взета от xvidtune -show
> и той да я върне.

Ами и да има, аз не знам за такова :(  xvidtune със сигурност не го може
:(

А като се замисли човек, в manual pages на XFree86 си намерих
документация на самото разширение XFree86-VidMode, и в неговото API
всъщност *има* функция XF86VidModeSwitchToMode(), която приема като
параметър mode line - това, което xvidtune -show извежда.  Интересно
колко ли ще бъде трудно да се използва това разширение...  Някой, който
се е занимавал с програмиране на Xlib?  Аз имам само най-обща представа
от X toolkit-а и Xlib изобщо, така че може да ми отнеме доста време да
направя дори и съвсем проста програма, която да установява режим по
зададен mode line :(  Разбира се, винаги съществува възможността за
т.нар. 'UTSL', само че и това е свързано с някои дребни проблеми, като
примерно намирането на сорса на xvidtune в цялото такова на XFree86 :)

Поздрави,
Петър

--
Peter Pentchev	roam@xxxxxxxxxxx    roam@xxxxxxxx    roam@xxxxxxxxxxx