Re: lug-bg: Slackware 10.0 SMP IRQ Проблеми

  • Subject: Re: lug-bg: Slackware 10.0 SMP IRQ Проблеми
  • From: George Danchev <danchev@xxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 4 Aug 2004 17:51:13 +0300

On Wednesday 04 August 2004 15:48, Nikolay Tenev wrote:

> Не мога да ти дам смислен отговор, но факт беше че ги зарежда (modprobe,
> lsmod). Чупеше се когато трябва да се извърши нещо през самия модул
> (ifconfig, ping). При USB модулите падаше при зареждането им, но там може
> би след зареждането извършва някаква проверка за USB устройства.

Ами според мен такава ситуация за проверка при/преди зареждането на модулите
просто не се отработва от имиджа и съответно от модулите, който не докладват
такава дали са билднати с SMP_CONFIG;-) Доколкото гледам грепвайки в сорса на
2.4 ( за 2.6 не съм гледал ), никъде няма имплементирана проверка, че точно
при _зареждане_ на модул се гледа дали той е бил билднат с CONFIG_SMP и
съответно без усилие си зареждаш модули "с и без SMP идея" като впоследствие
в процеса на работа се достига до логическа SMP грешка или те излавят с
красивата функция BUG(). Освен това няма такива модули който да си казват
дали са smp-built или не експотрвайки някакви символи така, че kernel image и
потребителя въоръжен с modinfo <module> да могат да ги проверят при/преди
зареждане. И например имиджа да може да ти каже: "сори, аз съм smp built
image, а този модул не ми репортва, че има идея какво е това"... Иначе може
да се имплементира и такава проверка (особено ще е полезна за модулите които
не идват със сорса на ядрото) при/преди зареждане проверка аналогично на
MODULE_AUTHOR, MODULE_DESCRIPTION, MODULE_LICENSE, само, че сега в сорса на
модула:
#ifdef CONFIG_SMP
прави нещо за да обади, че е smp-built
#endif

и вече имайки тази информация да се прави проверка и от самия имидж както се
прави и такава за MODULE_LICENSE и аналогични, който да те
информира/предупреждава/плаши и т.н. , дали форсирано ще искаш да се прободеш
в долна дясна подбедрица зареждайки non-smp-built module в smp-aware kernel
image, тъй както съвсем съзнателно можеш да си taint-неш имиджа зареждайки
модули който не репортват, че са с MODULE_LICENSE ("GPL"); като красивия
откъм лиценз кърнъл модул на nvidia ;-) ... той знае как да работи на SMP,
ако се налага, но не го обажда, щото няма имидж който да го провери и си
бачкат си на взаимно доверие ;-)

--
pub 4096R/0E4BD0AB  2003-03-18  <keyserver.bu.edu ; pgp.mit.edu>
fingerprint 1AE7 7C66 0A26 5BFF DF22 5D55 1C57 0C89 0E4B D0AB