Re: lug-bg: от коя дистрибуция на Дебиан ми е пакета

  • Subject: Re: lug-bg: от коя дистрибуция на Дебиан ми е пакета
  • From: George Danchev <danchev@xxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 13 Aug 2004 21:34:23 +0300

On Friday 13 August 2004 17:50, Andrei Boyanov wrote:
> Здравейте,
>
> Ако apt е настроен да инсталира от различни дистрибуции на Дебиан как
> мога да разбера даден пакет от къде е взет?
>
> Например, ако apt  инсталира от stable и от testing, как да извадя
> списък на всички пакети, които са взети от testing?

тези вместо дистрибуции, ги наричат Suite's, както е в съответния им Release.
Значи имаме две "moving targets":
* пакетите минават (а може и да отпадат) от горен Suite към по-долен Suite (за
stable разбира се само security updates и point releases - rN )
* кодовите имена на Suite's се сменят, макар и на по-дълъг период

информация за това от кой Suite е бил дръпнат пакета може да се получи към
момента на инсталацията, apt си казва от къде какво взима (и още по вербоус
apt-get install -V package или APT::Get::Show-Versions за apt.conf), инфото
обаче за това от кой Suite дръпнат пакета не се записва
в /var/lib/dpkg/status или друг подобен файл.
Има едно изключение обаче когато тази информация може да се извади от самото
име на пакета: това е когато името на Codename на даден Suite е записан в
края на имената на пакетите. Това се прави само за последния стабъл с
неговото кодово име. Гледаме моментното състояние на това кой къде е и какво
имаме инсталирано:

# apt-cache policy apache
apache:
  Installed: 1.3.31-3
  Candidate: 1.3.31-3
  Version Table:
 *** 1.3.31-3 0
        990 http://debian.ludost.net unstable/main Packages
        100 /var/lib/dpkg/status
     1.3.31-2 0
        500 http://debian.ludost.net testing/main Packages
     1.3.26-0woody5 0
        500 http://debian.ludost.net proposed-updates/main Packages
        500 http://debian.ludost.net stable/updates/main Packages
     1.3.26-0woody3 0
        500 http://debian.ludost.net stable/main Packages

Т.е. еди коя си версия на апаха е дошла от woody (сегашния Suite: stable) ...
Забележи woody, а не stable, защото когато в бъдеще се сетиш да провериш това
инфо, woody може да е изпаднал в архивата
(archive.debian.org/debian-archive/), а на негово място да е дошъл нов stable
с кодово име еди кое си, но ти ще си знаеш, че пакета е дошъл от woody
Или можем да мачнем за _всички_ вече _инсталирани_ пакети (ii - в първа
колона) и вкл. и тези които са били премахнати в последствие (rc):
# dpkg -l | grep woody
или нещо подобно...
Защо _само_ имената на пакетите за последния стабъл рилийз са маркирани с
неговото кодово име ? Ами може би поради горните две moving targets.
Може ли това да се направи за testing, unstable, experimental (който не е
самостоятелен) ? Ами може, ако някой хакне buildd & friends демоните да
сменят имената на деб пакетите в control file-a от съответните им сорс пакети
и да ги ребуилд-ват още един път, така, че да завършват на sid или sarge или
там каквото е когато ги местят от един Suite в друг. Това ще бъде отхвърлено,
като излишна обработка за тези и без това динамични Suite's, вервай ми ;-)
Може ли инфо за това от кой Suite е бил дръпнат пакета да се сторва
във /var/lib/dpkg/status или друг файл ? Ами сигурно може ;-) иска хакване по
тоолз (което сигурно пак няма да бъде прието официално) защото обема на този
файл ще нараства още, особено ако са минали хиляди пакети през системата и
дори и да са били purged в последствие, то там си остава инфо, че пакета е
минал през системата, но е бил purged и се налага да се чистиме с пърл (хелоу
Борка;-) за да изхвърлиме няколко хиляди записа за "purge ok not-installed"
packages, което не е задължително де. Това мисля аз ;-)

--
pub 4096R/0E4BD0AB  2003-03-18  <keyserver.bu.edu ; pgp.mit.edu>
fingerprint 1AE7 7C66 0A26 5BFF DF22 5D55 1C57 0C89 0E4B D0AB