Re: lug-bg: DHCP problem

  • Subject: Re: lug-bg: DHCP problem
  • From: Валентин Стойков <valentin_st@xxxxxxx>
  • Date: Sat, 14 Aug 2004 16:06:02 +0300

On Thursday 12 August 2004 17:32, bukich wrote:
> Zdraveite, imam slednia problem. Instalirah si Slak
> 10.0 i poneje minavam prez proxy server i dhcp kogato
> doide vreme za nastroikite na network cartata mu dadoh
> vsichko da si go vzeme ot DHCP-to. No kogato se lognah
> v grafichna sreda startirah Konqueror i nastroih oroxy
> srevera ne otvori nikakva internet stranica. Dade
> greshka "An error occurred while loading
> http://www.data.bg/
> Uknown host www.data.bg

Рестартира ли мрежата? Прави се така:

root@darkstar:~# /etc/rc.d/rc.inet1 restart

За да се получи, файла  rc.intet1 трябва да е с права за изпълнение:

root@darkstar:~# chmod +x /etc/rc.d/rc.inet1

Във VS Live съм сложил скрипт за настройка на мрежата, който след като пита за
настройките пита дали да (ре)стартира мрежата с новите настройки и прави
настройка на LISA (програма, която се ползва от Konqueror за намиране на
машините в локалната мрежа). Скрипта на Slackware за мрежови настройки не
може да рестартира мрежата. Прилагам скрипта към писмото.

За да нямаш проблеми с модулите на ядрото, най-добре активирай hotplug:

root@darkstar:~# chmod +x /etc/rc.d/rc.hotplug

Ако направиш това, при стартиране на системата ще се зареждат подходящите
модули за мрежова карта, звукова карта и др.