Re: lug-bg: RE: rm -rf /usr (***** **)

  • Subject: Re: lug-bg: RE: rm -rf /usr (***** **)
  • From: George Danchev <danchev@xxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 16 Aug 2004 06:02:59 +0300

On Sunday 15 August 2004 17:34, George Danchev wrote:
--cut--
> [...]

Ooops, predi chroot, gledash dali apt versiqta v dfsbuild i tazi na harda ti
sa ednakvi i cp /usr/bin/apt-* /mnt/neto/usr/bin/
cp /usr/bin/dpkg* /mnt/nesto/usr/bin/
Ako ne sa ednakvi teglish tvoqta versiq debs ot sid ili snapshot.debian.net:
ftp://ftp.bg.debian.org/debian/pool/main/a/apt/apt-utils_0.5.27_i386.deb
ftp://ftp.bg.debian.org/debian/pool/main/a/apt/apt_0.5.27_i386.deb
ftp://ftp.bg.debian.org/debian/pool/main/d/dpkg/dpkg_1.10.23_i386.deb

ar -x file.deb
tar -xfvz data.tar.gz
cp usr/bin/apt-* /mnt/nesto/usr/bin

taka procedirash i za perl, debsums i tam vij oste kakvo ste ti trqbva da za
mojesh da rabotish samostoqtelno sys system-a ot hda, a ne v chroot-a.

> [...]
> base utils na systema ot hard da instalirash debsums (depends on
> perl,libdigest-md5-perl) za da se uverish dali imash oste instalirani
> paketi 4iijto filove si bil del-nal s rm. Sega debsums bez argumenti ste
> 4ekva dosta, pyk ako iskash mu podaj spisyka ot instaliranite paketi na
> tvoqta sistema (man debsums)
> Eto kakvo kazva ako sym si del-nal /bin/ed:
> <some files skipped>
> usr/share/man/man1/ed.1.gz OK
> usr/share/info/ed.info.gz OK
> debsums: can't open ed file bin/ed (No such file or directory)

za da razberesh /bin/ed v koj paket e: dpkg -S /bin/ed

> sledva apt-get --reinstall install ed i t.n. stava qsno.
> Ako imash installed packages bez sumi (debsums -l) naj-dobre gi reinstall.
> Tova e za sobstveno ubejdenie 4e zada4ata po vyzstanovqvaneto e zavyrshila.

Vsystnost vednaga sled kato si dostavish rabotesti apt-get, dpkg, debsums,
perl v /usr/bin/ zapo4vash inspekciq s debsums i re-instalirash samo tezi
paketi 4ijto files pokazva 4e lipsvat ot /usr/bin/... za da ne reinstall
vsi4ko. Back-ni si i staroto /etc da ima, ako nesto promenish i tam.

--
pub 4096R/0E4BD0AB  2003-03-18  <keyserver.bu.edu ; pgp.mit.edu>
fingerprint 1AE7 7C66 0A26 5BFF DF22 5D55 1C57 0C89 0E4B D0AB