lug-bg: Kernel Compile

  • Subject: lug-bg: Kernel Compile
  • From: Nickolay Popov <nicki_p@xxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 20 Aug 2004 13:00:17 +0300

Система:
Slackware 10.0
Kernel 2.4.26
Значи проблемът ми е следния:
Предисловие:
Преди около 10 дни си прекомпилирах ядрото, като следвах указанията дадени в статията "Компилация на Linux-ядро" във linux-bg.org. Когано стигнах до следконфигурационните настройки във файла "Makefile" редактирах реда EXTRAVERSION=-1MyLinux, с идеята модулите на това ядро да си отиват в директорията '/lib/modules/2.4.26-1MyLinux' и да не не припокриват старото ми, което съм го оставил в лилото и го ползвам, тъй като там
системата ми е стабилна. В лилото добавих нова секция за новото ядро.
Десет дни по-късно:
Тръгнах да си инсталирам драйвер на NVidia под старото ядро 2.4.26. Изплю ми обаче съобщение, че няма прекомпилиран интерфейс за моето ядро и иска сам да си компилира. ОК, казвам му, давай. Тръгва да компилира, обаче изплюва, че има проблем с кърнъл сорса. Отивам във лог файла и там пише, че компилира за ядро 2.4.26-1MyLinux и има несъотвествие със версията на сорса. Отивам в usr/src/linux-2.4.26 и във файла "Makefile" корегирам реда "EXTRAVERSION=-1MyLinux" на "EXTRAVERSION=", като си викам, че така вече ще ползва правилната версия на сорса за съответното ми ядро. Пак обаче ми изплюва същата грешка.
Тогава пиша
./nvidia_installer --kernel-name='2.4.26' --kernel-source-path='/usr/src/linux-2.4.26' и този път компилацията минава успешно. Корегирам си xorg.conf по readme-то и пускам X. Нищо, изплюва ми следната грешка:
"(EE) NVIDIA(0): Failed to initialize the NVIDIA kernel module!".
Пиша "modprobe nvidia" и ми казва, че nvidia.o e
компилиран за 2.4.26-1MyLinux. Уф, мама му!
Влизам в "/lib/modules/" и гледам - там си има две директории /2.4.26-1MyLinux и /2.4.26, както би трябвало. Влизам в /2.4.26 обаче гледам, че голяма част от файловете са с датата, на която си прекомпилирах новото ядро. Това вече ме озадачава. Според логиката не би трябвало там да има файлове от последната прекомпилация след като съм му дал EXTRAVERSION=-1MyLinux. Или бъркам? Явно нещо съм помазал, но не знам какво? Някой има ли идея?