Re: lug-bg: Qmail Problem

  • Subject: Re: lug-bg: Qmail Problem
  • From: Peter Pentchev <roam@xxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 25 Aug 2004 19:09:54 +0300

On Wed, Aug 25, 2004 at 06:56:55PM +0300, Dimitar Terziev wrote:

> Да, станало е нещо странно.
> При рестарт на системата, след като съм затрил от rc*.d/*qmail имам следния
> процес:
>
> --svscanboot---readproctitle
>      -            --svscan---2*[supervise---tcpserver]
>      -                     --3*[supervise---multilog]
>      -                     --supervise---qmail-send---qmail-clean
>      -                                              --qmail-lspawn
>      -                                              --qmail-rspawn

Това изглежда съвсем нормално, ако си следвал инструкциите на DJB за
инсталация на daemontools: init пуска svscanboot, който на свой ред
пуска svscan и пренасочва output-а му (и грешките) към readproctitle.
После пък svscan разглежда директорията service/ и пуска по един
supervise процес за всяка директория (или symlink) вътре в нея, и по още
един supervise процес за всяка директория log/ в някоя директория на
услуга.  Тези supervise процеси пък си пускат истинските демончета:
един qmail-send, два tcpserver-а, и за всяко от изброените три по един
multilog, който да пише в service/*/log/current и да завърта логовете
при нужда.  Дотук съвсем нормално :)

> А ето това се е набутало в /etc/inittab:
>
> SV:123456:respawn:/command/svscanboot

Да, това също е част от инструкциите на DJB за инсталация на
daemontools: svscanboot трябва да се пуска директно от init през
inittab.

Сега по-интересният въпрос е наистина ли това са всичките supervise
процеси, които виждаш да работят в момента, или някъде има и някой,
който не е пуснал нищо?  Освен това, какво казва 'svstat /service/*' ?

Поздрави,
Петър

--
Peter Pentchev	roam@xxxxxxxxxxx    roam@xxxxxxxx    roam@xxxxxxxxxxx