Re: lug-bg: Redhat 7.3, XFS, ProFTPD Version 1.2.9 и буквичката "Я"

  • Subject: Re: lug-bg: Redhat 7.3, XFS, ProFTPD Version 1.2.9 и буквичката "Я"
  • From: Peter Pentchev <roam@xxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 31 Aug 2004 11:44:40 +0300

On Tue, Aug 31, 2004 at 11:22:16AM +0300, Hristofor Pamyatnih wrote:
> Системата е описаната в събджекта (файлов сървър) и забелязвам странен
> момент - ако се ъплоудне файл съдържащ буквата "я" въпросната буква,
> както и следващата изчезват. Ако се създаде файл през конзолата няма
> проблеми. Някакви идеи?

Не знам нищо за точната причина в случая, но това явно е още един случай
на софтуер - или комбинация от софтуер - който не се чувства много
комфортно, обработвайки символи с код 255 :(  На моменти, като се боря
примерно с SGML-formatted DocBook (SGML по принцип забранява code point
255), или с леко бъгавото tool-че display (имаше малък проблем с поставяне
на резултата от fgetc() в променлива от тип (signed) char, при което,
освен всичко друго, буквата 'я' удовлетворяваше проверката за == EOF и
съвсем оплескваше нещата), си споменавам наум създателите на кодовата
таблица cp1251/CP1251/micrsoft-1251/windows-1251/Win-1251/whatever с
изречения от типа на 'what WERE they on?!', а и не чак толкова меки...

Поздрави,
Петър

--
Peter Pentchev	roam@xxxxxxxxxxx    roam@xxxxxxxx    roam@xxxxxxxxxxx