Re: lug-bg: quagga(zebra)

  • Subject: Re: lug-bg: quagga(zebra)
  • From: George Danchev <danchev@xxxxxxxxx>
  • Date: Sat, 18 Sep 2004 16:16:26 +0300

On Saturday 18 September 2004 15:04, Stefan Stoilov wrote:
> Здравейте,
> имам един малък въпрос :)
> Каква машина трябва да избера (РАМ, ЦПУ)  за
> BGP router - full routing , т.е всички таблици.
> рутера е със quagga (bgp + rip). Трафика е около 1.5МБ

зависи какво правиш, но по принцип нищо особено не е споменато в докс на куага
за хардуерни изисквания. Май не ти трябва BGP на теб (той е Exterior Gateway
Protocol за Inter Domain routing и е станал като стандарт за това), по-скоро
ти трябва Interior Gateway Protocol като OSPF (евентуално + RIP) . OSPF
version 2 is a routing protocol which described in RFC2328 - OSPF Version 2.
OSPF is IGP (Interior Gateway Protocols). Compared with RIP, OSPF can provide
scalable network support and faster convergence time. OSPF is widely used in
large networks such as ISP backbone and enterprise networks). Та за него само
един ремарк: може да е на моменти малко cpu intensive защото използва
Shortest Path First алгоритъма на Dijkstra [1], но не е голям проблем щото
това става на per area basis ... Но пък за това е бърз и bandwidth efficient.

> Предварително благодаря.
> Не ми се занимава с проби, а и не ми се слага скъпа машина, така че ще
> се радвам
> някой да даде съвет.

а документация и сорсове четат ли ти се ? ;-)
П.С. от Весо Колев също може да ги научиш теа неща (като мен ;-)

[1] http://www.soi.wide.ad.jp/class/99007/slides/13/07.html

--
pub 4096R/0E4BD0AB  2003-03-18  <keyserver.bu.edu ; pgp.mit.edu>
fingerprint 1AE7 7C66 0A26 5BFF DF22 5D55 1C57 0C89 0E4B D0AB