Re: lug-bg: SSL Sertifikati i po-tochno I-net bankirane...

  • Subject: Re: lug-bg: SSL Sertifikati i po-tochno I-net bankirane...
  • From: Stefan Stoilov <linux@xxxxxxxxxxx>
  • Date: Sat, 18 Sep 2004 16:44:55 +0300

Vesselin Kolev wrote:

Stefan Stoilov wrote:

Аз имам проблем с HTTPS със слак кернел 2.6 .
Https не работи с мозилата, не зъм пробвал с други браузери.
С кернел 2.4.26  https работи !?!

Феноменални глупости! Просто не знам как си стигнал до такива "умни" изводи. Как ще да не работи HTTPS ядро 2.6?

Или си чул-недочул. Проблеми има при ядра 2.6.8 и то не със самия HTTPS (искат се съвсем малко познания за да разбере, че HTTPS не зависи по никакъв начин от ядрото, ама по абсолютно никакъв). Проблеми има с разни сървъри за електронна търговия с пишман администратори, дето са конфигурирали "огнените си стени" с две леви ръце. И понеже в адра 2.6.8 (забележи, че това не важи за другите ядра от версия 2.6, това бе описвано и дъвкано тук) има сложен параметър net.ipv4.tcp_window_scaling = 1. Проблемът е описан детайлно в http://lwn.net/Articles/92727/ и стига толкова по темата.

И знаеш ли защо отговарям толкова остро? Щото утре някой дето чете този форум, ще си каже.. е защо да използвам ядра 2.6, щом ето тук този авторитетен специалист е казал, че не може да работят с HTTPS?

  Beco

Значи написах, че не съм търсил защо не работи https !!!! . Споделям опит . Не правя изводи :)

"Аз имам проблем с HTTPS със слак кернел 2.6 . "

писал съм за проблем с https, а не че не може да работи, или пък че това зависи от ядрото.

Мозилата не ми отваря  https://fx1.oanda.com/v1.0/login.html
Едва ли причината е от сайта :)
Няма филтри по пътя до сайта, няма НАТ ,  няма нищо.
С 2.4.26  https работи ,
с 2.6.8.1 - не работи при мен . не съм променял нищо. не съм чел и не съм търсил защо. (имам си други ядове в момента)

Спомням си , че съм чел за проблема, но да погледнем от противниковата страна -
Нямам време и желание да търся защо не работеше https  при ядро 2.6.8 ,
просто си върнах стария кернел.
Ще чакам слак 11 с 2.6 ядро :)

Поздрави,
Стефан