lug-bg: Samba passwd sync

  • Subject: lug-bg: Samba passwd sync
  • From: Dimitar Vasilev <dimitar.vassilev@xxxxxxxxx>
  • Date: Sat, 25 Sep 2004 06:57:52 +0200

Здравейте!
Имам следната закачка: Пуснах нов файлов сървър - самба 3.0.6/ слек 10.
Добавих си потребителите и  почнахме да се гоним за паролите. Част от
тях веднага заврънкаха да ги сменят  сами, сакън да не им ги знам.
След първичен и вторичен РТФМ, гугъл и малко книжки стигнах до
следното, което мислих да слагам в началото:

Вариация 1 - класика

obey pam restrictions = Yes # - това е за да действат правилата на pam
алгоритъма в        композирането на паролите, доколкото съм разбрал
pam password change =  yes # да им е яко
passwd program =/usr/bin/passwd %u # - програмката, дето ще ги сменя
passwd chat = *New*password* %n\n *Retype*new*password* %n\n #
 *passwd:*all*authentication*tokens*updated*successfully* # - какво
виждат моите  подопечни
unix password sync = Yes # синхронизация със шела

Вариация 2 - да би мирно седяло не би чудо видяло

obey pam restrictions = yes
passwd program = /usr/bin/smbpasswd %u
passwd chat = *Old*passwd* %n\n *New*password* %n\n *Retype*new*password* %n\n
 *passwd:*all*authentication*tokens*updated*successfully*
 unix passwd sync = yes

С Вариация 2 целя да си вкарват старата парола от файловия на PC-то,
след което да си въвеждат новата и да се кефят. Добавил съм lo в
списъка на интерфейсите, така че не би трябвало да има грижи със
smbpasswd -r.
Благодаря предварително.Ракията е от мене.
Димитър