Re: lug-bg: интересно четиво

  • Subject: Re: lug-bg: интересно четиво
  • From: George Danchev <danchev@xxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 26 Sep 2004 20:54:51 +0300

On Sunday 26 September 2004 19:51, Jivko Georgiev wrote:
> Според мен при инсталация или ъпграде на apache,php,mysql,qmail,dns няма
> какви зависимости да се счупат .....ако си ползваш пакетната система ок но

доста праволинейно и смело... ами няма щото не ги знаеш..... то така е когато
се говори на сляпо без версии, нито пък с какъв съпорт могат да бъдат
билднати разните софтуери, какво ще искат за компилацията и после за да
работят правилно... поживиош увидеш ;-)

> може всичко да се направи паралелно да се изготват скриптове със стъпките
> на инсталация и при излизане на нова версия на нещо да се пусне просто един

не знам дали знаеш или си забравил, но добрите пакетни системи могат да
управляват source packages. много "advanced" потребители под package си
представят само и единствено precompiled binary package for $ARCH с което
хвърлят залата в бурни овации ;-)

> скрипт. Например нова версия на apache и php всичко ще отнеме няколко
> минути само на машина ако имаш 10 машини прави се на едната и се прави
> пакета

хитро ;-)

> В случая четивото беше за инсталация на уеб сървър. незнам как ви звучи
> идеята за създаване на скриптове за автоматизиране на процеса по
> инсталация от сорсове....

пак е хитро, но това отдавна е открито ;-)

> видях подобен скрипт за инсталация на qmail  на

Ще се ощавиш с това преоткриване на топлата вода ;-) Ами това го правят
всички, понеже е изискване на лизенза на qmail, който изисква
разпространяването му само на сорс, в което няма лошо и за това всички
дистрибутори правят сорс или installer пакети които изтеглят сорса на qmail,
зависимости, ала-бала и билват на място binary package ... Дебианксия
например е: Package: qmail-src

> georgi.unixsol.org.

За това ли говорим:
http://georgi.unixsol.org/programs/qmail/install/qmInstall.sh
;-) аз лично не бих изпълнил на моя машина такъв error-prone скрипт, като ли
като root... просто се изсипват една след друга команди без никъф чекинг.
мерси, това и аз мога да си го изпълня ;-)

--
pub 4096R/0E4BD0AB  2003-03-18  <keyserver.bu.edu ; pgp.mit.edu>
fingerprint 1AE7 7C66 0A26 5BFF DF22 5D55 1C57 0C89 0E4B D0AB