Re: lug-bg: libgtk2.0-bin.deb undefined symbol

  • Subject: Re: lug-bg: libgtk2.0-bin.deb undefined symbol
  • From: George Danchev <danchev@xxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 28 Sep 2004 13:54:02 +0300

On Tuesday 28 September 2004 12:09, peyo wrote:
> Здрасти.
>
> От няколко седмици ми прави впечатление, че в момента на инсталация на
> въпроснят пакет, във фаза "setting up"  се получава следното неприятно
> нещо:
>
> Setting up libgtk2.0-bin (2.4.10-1) ...
> Updating the IM modules list for
> GTK+-2.4.0.../usr/bin/gtk-query-immodules-2.0: relocation
> error: /usr/lib/libgtk-x11-2.0.so.0: undefined symbol: gdk_threads_lock
> dpkg: error processing libgtk2.0-bin (--configure):
>  subprocess post-installation script returned error exit status 127

което значи, че dpkg е стартирал скрипта:
/var/lib/dpkg/info/libgtk2.0-bin.postinst
който е излязъл с този екзит статус. От това положение го опваш в любимия
текстов редактор и гледаш той пък какво тича да изпълнява и защо се гърби.
Той вика:
        /usr/sbin/update-gtk-immodules
        /usr/sbin/update-gdkpixbuf-loaders
съответно издирваш защо тези не екзитват както подобава, за целта подгонваш и
настройките в:
/etc/gtk-2.0/gdk-pixbuf.loaders
/etc/gtk-2.0/gtk.immodules

Като си готов изпълняваш:
dpkg-reconfigure libgtk2.0-bin
или
dpkg --configure -a

Аз обаче тази грешка не можах да я възпроизведа с:
apt-get install --reinstall libgtk2.0-bin=2.4.10-1

така, че ще си доразплетеш чорапа докрая сам ;-)

> Errors were encountered while processing:
>  libgtk2.0-bin
>
>  и т.нат.
>
> Верен на принципите си(?!?) не ми се иска да компилирам от сорс, защото
> неминуемо това ще доведе до лавинообразна загуба на зависимости и
> респективно поява на най-неочаквани  проблеми при бъдещата ми работа:)
> (както доскоро се дискутираше и то съвсем основателно).

няма лошо ако го правиш интелигентно (а не с ръгане на чушки в боба ;-)
Може да разбереш повече (и то на български) за работа с debian source packages
от http://www.debianbookbg.org/ (тука пише надълго и нашироко за preinst,
postinst, prerm, postrm scripts на пакетите) ... В случая обаче локалното
пребилдване май няма да ти помогне, според зависи от горното разплитане.

> Г-н Гуугъл не ми каза много по въпроса или поне аз не мога да интерпретирам
> правилно отговорите. Идеята е, че за мен GTK са тъмна Индия и като добър
> потребител аз просто искам да използвам Gimp, както и други програми
> използващи тези библиотеки. Обаче - йок.
> Както споменах, това е от доста време и не мога да разбера защо. На съседна
> машина със сходни инсталирани пакети нямам проблем. На някой случвало ли му
> се е подобно нещо и ако да, какво мога да предприема.

гугъл индексира списъците на дебиан, но за по-напряко гледаш какви бъгове за
репортвани срещу пакета на http://bugs.debian.org/libgtk2.0-bin
Аналогично процедираш и/или с reportbug.

--
pub 4096R/0E4BD0AB  2003-03-18  <keyserver.bu.edu ; pgp.mit.edu>
fingerprint 1AE7 7C66 0A26 5BFF DF22 5D55 1C57 0C89 0E4B D0AB