Re: lug-bg: qmail catch sended mail

  • Subject: Re: lug-bg: qmail catch sended mail
  • From: Dimitar Katerinski <train@xxxxxxx>
  • Date: Tue, 28 Sep 2004 18:35:57 +0300

On вт, 2004-09-28 at 17:02, ianchov@xxxxxxx wrote:
> Здравейте на всички!
> Значи имам следният въпрос - с qmail лесно могат да се пренасочат/прихванат
> писма до определен потребител/домейн, но как да направя същото, когато писмото
> идва от този потребител/домейн.

Здравей,

Не си задал въпроса си много конкретно, така че мога да гадая само какво
точно искаш да направиш. Например ако искаш да блокираш някои домейни,
можеш да го направиш във /var/qmail/control/badmailfrom. Ако искаш да
блокираш писмо, което идва от определен sender адрес до определен
потребител, който ти хостваш, това може да стане чрез .qmail файловете.
Този файл, трябва да бъде поставен в $HOME директорията на съответния
потребител, или ако ползваш vpopmail -
/path/to/vpopmail/domains/domain.com/user/.qmail .
Прост пример:

| if [ $SENDER = "badguy@xxxxxxxxxxxxx" ]; then
     echo "Keeping badguys from that user since 1980's"
     exit 120
  fi
/path/to/users/directory/user/Maildir/

т.е. ако подателят на писмото е badguy@xxxxxxxxxxxxx изведи съобщение за
грешка, а ако не достави писмото в съответния ./Maildir/ на потребителя.

Естествено можеш да ползваш и по мощни иструменти като qmail-scanner,
който работи чрез QMAILQUEUE пача (който пък е официален пач от
netqmail-1.05, но това е друга тема). Чрез него можеш да филтрираш
съобщенията минаващи през MTA-то, базирайки се на хедъри в тях (From: ,
To:  и т.н.). Повече за .qmail файловете можеш да научиш от
lifewithqmail.org и qmail.org, a qmail-scanner можеш да намериш на адрес
http://qmail-scanner.sourceforge.net/.

Ако имаш повече и по-конкретни въпроси, можеш да ги зададеш.

Поздрави,
Димитър

--
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do
nothing."