Re: lug-bg: libgtk2.0-bin.deb undefined symbol

  • Subject: Re: lug-bg: libgtk2.0-bin.deb undefined symbol
  • From: peyo <peyo@xxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 30 Sep 2004 10:13:36 +0300

On Wednesday 29 September 2004 18:34, George Danchev wrote:
> On Wednesday 29 September 2004 16:26, peyo wrote:
> --cut--

> Мда, това едно на ръка ;-) както и ровене с objdump и nm.
>
> друго за което се сещам и може да е по-лесно, е да тръгнеш обратно:
> *да сравниш файловете между машината на която се гърби и останалите дето
> всичко е наред. Т.е. сравняваш md5sum-ите на
> /usr/bin/gtk-query-immodules-2.0
> /usr/lib/libgtk-x11-2.0.so.0
> /lib/ld-linux.so.2 -> ld-2.3.2.so

Еднакви са. С едно скриптче проверих сумите и на другите библиотеки.

> или с dpkg -S /file гледаш в кои версии на пакетите са и ги сравняваш,

Мда. Ама и тук са едни и същи. И двете машини са с Дебиан СИД и ежедневно се
обновяват.

> съответно после можеш да прегледаш /usr/share/doc/<package>/changelogs.*
> може и с debsums да сравняваш.... Това:
> /usr/bin/gtk-query-immodules-2.0: relocation
> error: /usr/lib/libgtk-x11-2.0.so.0: undefined symbol: gdk_threads_lock
> наистина може да се предизвиква от много неща, и това се случва още при
> опита да се свърже с първия споделен обект... хм.
>
> *да не би да е нещо свързано с /etc/ld.so.preload (LD_PRELOAD)

ммм.... ще помисля върху това.

> * да е от средата на стартиране, на всички потребители ли
> изпълняващи /usr/bin/gtk-query-immodules-2.0 им се случва това в зависимост
> от това какво добавиш в LD_LIBRARY_PATH.

на всички. Независимо дали от някакъв гарфичен терминал или от виртуална
конзола.

Двете машини са обсолютно идентични що се отнася до пакети. Единствено
разликата в хардуера налага различно ядро със съответните модули.

Мислех, че може нещо да съм омазал при любознателно човъркане, но сравнението
на md5 сумите ме обърква, защото наистина библиотеките, които се използват са
еднакви.

Брех.
--
---