Re: lug-bg: C/C++ + binary executable file

  • Subject: Re: lug-bg: C/C++ + binary executable file
  • From: Peter Pentchev <roam@xxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 30 Sep 2004 13:26:44 +0300

On Thu, Sep 30, 2004 at 12:53:24PM +0300, Vasil Kolev wrote:
> На чт, 2004-09-30 в 12:33, Aleksander Valchev записа:
>
> Има един файл, magic (man 5 magic), който поне при мен стои в
> /usr/share/misc/magic,  в който можеш да прочетеш различните признаци,
> по които file разпознава файла и за какво се бори. Също така можеш да
> пробваш да свалиш source на file и съпътстващите го неща, и да го
> разровиш.
>
> Самия ELF executable си има бая документи, които го описват, питай
> директно google за нещо като "ELF executable format".

Само като допълнение, правилният начин да разпознаеш един файл като
изпълним файл във формат ELF е първите му четири символа да са 0x7F,
'E', 'L', 'F'.  Иначе идеята за разглеждаме на magic-файла на file(1),
на различните файлове в сорса на file(1), от които се построява в крайна
сметка файла magic, и на стандартите за ELF, е много, много добра :)

Поздрави,
Петър

--
Peter Pentchev	roam@xxxxxxxxxxx    roam@xxxxxxxx    roam@xxxxxxxxxxx