Re: lug-bg: SuSE

  • Subject: Re: lug-bg: SuSE
  • From: ken <kennedy@xxxxxx>
  • Date: Tue, 5 Oct 2004 07:18:35 +0300

On Tuesday 05 October 2004 04:05, darkstar wrote:
> [...]
>  : Здравейте.
>  : Някой да даде мнение за SuSE... смятам да си го инстална вкъщи, но първо
>  : искам да чуя мнение от човек, който го е ползвал /ползва в момента/.
>  : Спрял съм се на SuSe 9.1 Professional.
>  : От това, което чета из нета имам добро мнение за тази дистрибуция.
>
> Ще ти отрови живота!
> Най-добре е SuSE да бъде преименувано на YaST (Yet Another Software
> Trouble). Невъзможно е да направиш dist-upgrade  в дижение, задължително ще
> ти трябват: CD-ROM, CDs, търпение, желязна воля и корабни въжета за нерви.
невиждам проблем да си направиш обновяване от 9.0 към 9.1 с cd-ta, все пак не
всички са добра връзка. Мойто добиче е от коледа миналата година 9.0 с упдейт
към 9.1. Нямам много оплаквания, вина е изчезнал по същото време по което съм
качил сусето. единственото което липсва е софтуер за видео обработка, но това
е проблем който независи от сусе. Намери си от някой легални дискове с про-то
и си го инсталирай, че на персонала липсват доста работи.

> [...]
> версия. Друго нещо е, че пакетите спазват понякога странни зависимости,
> каквото и да правиш основния пакет, без който ще си имаш само една омазана
> дистрибуция "YaST" е kdebase3 махнеш ли го "дупе да ти е яко", нищо не
> работи като хората (и това вече беше споменато). Ако си позволя да допълня
> Виктор Василев, не само минималната инсталация, всичките инсталации вкарват
> една камара талаш на HDD-то...
> Обратното, ако искаш да имаш M$Windows в Linux-ки вариант, то това е един
> добър избор. С две думи нехт, нехт и накрая финиш и имаш нещо дето работи.
така е, кардиналния въпрос е какво точно искаш
1. да се занимаваш с дистрибуцията - дебиан, слак
2. да си вършиш работа - линдовс, мандрейк, федора, сусе

> Как работи само то си знае. kernel-а дето идва с това е patch-ван по такъв
> начин, че:
> 1. не можеш да направиш distclean - чупи се
> 2. заради patches може и да не успееш да го оптимизираш максимално
>
> Това е моето мнение за това немско безумие.
> P.S.
> Подозирам, че сега ще бъда наруган, но искаше мнение на някой дето го
> ползва.
е, чак пък да се ругаем .... все едно тея с мерцедес да ругаят тея дето са с
бмв...