Re: lug-bg: Ако обичате препоръчайте ми по лесничък мейл сървър

  • Subject: Re: lug-bg: Ако обичате препоръчайте ми по лесничък мейл сървър
  • From: Hristo Erinin <erinin@xxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 5 Oct 2004 14:05:46 +0300

Здравей,

Свърши газьола, така че нека да подразним апетита на Весо ;-))

On Tue, 5 Oct 2004 09:21:20 +0000
Ivan Cvetanov wrote:

> Здравейте lug-bg ,
> Бихте ли ми препоръчали лесен за настройка мейл сървър който мога да
> пусна от моята машина , със Slackware 10.0  съм :)
> Благодаря !

Можеш спокойно да се хванеш с който и да е от масово разпространените (Message|Mail) Transport Agent-и (in alphabetical order: exim, courier-mta, postfix, qmail, sendmail). Всички те имат подробна документация за начините за пускане на базова функционалност, както и готови помощни инструменти за начална настройка. Съветвам те да се запознаеш с основите на стандартните протоколи, които се използват за обмен на съобщения, за да можеш да реагираш адекватно при възникнал проблем, а и за да получиш ясна представа, каква функционалност ти е необходима.
Ако ти трябва функционалност различна от базовата, то ще ти се наложи да прочетеш повече за който и да е MTA, така че просто си харесай някой. Също така можеш да поговориш и с локалния ти пощенски гуру - човек, който да е готов да ти окаже помощ при евентуални грижи и към който мислиш да се обръщаш за помощ в близко бъдеще, ще го улесниш, ако ползваш MTA, което той е ползвал и с което има опит.

--
Best Regards,
Hristo Erinin