lug-bg: rpc.mountd: getfh failed: Operation not permitted

  • Subject: lug-bg: rpc.mountd: getfh failed: Operation not permitted
  • From: Georgi Chorbadzhiyski <gf@xxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 07 Oct 2004 14:20:35 +0300

Здравейте, отскоро ми се появи следният проблем при монтиране на
директория по nfs. Интересно че става само с един от експорите на
машината, всички други си работят нормално.

Постановката е следната:
  work.unixsol.bg (ядро 2.4.27) - експортира много неща по nfs:

В /etc/exports на машината проблемният export е:
  /home/gf  gf.unixsol.bg(rw,async,no_root_squash,all_squash,anonuid=1000,anongid=100)

имам и други такива, която експортират домашни директории но с тях
нямам проблеми.

  gf.unixsol.bg (ядро 2.6.8.1. С 2.6.7 имах същият проблем, но доста
време след като го слжих се появи). На тази машина монтирам по nfs
домашната си директория:

В /etc/fstab имам:
  work.unixsol.bg:/home/gf  /home/gf/work  nfs  rw,noauto,intr,hard,sync  0  0

Когато се опитвам да монтирам ми отказва

root@gf:~# mount work.unixsol.bg:/home/gf
mount: work.unixsol.bg:/home/gf failed, reason given by server: Permission denied

а в лога на nfs сървъра (work) се появява това:

  rpc.mountd: authenticated mount request from gf.unixsol.bg:653 for /home/gf (/home/gf)
  rpc.mountd: getfh failed: Operation not permitted

Когато стартирам exportfs -arv на work ефекта получавам следните съобщения:
  exporting gf.unixsol.bg:/home/gf to kernel
  gf.unixsol.bg:/home/gf: Invalid argument

Спирах nfs сървърите и на двете машини, дори ги рестаритах (yuck!) и
нищо не се промени. Направих директория /home/gf2/ преместих всичко
в нея експортирах я и пак отказва да работи. Интересното е че от тази
машина (work.unixsol.bg) си монтирам още 3 дяла, който работят.
Единствено домашната ми директория не се монтира.

Търсих из google за "getfh failed: Operation not permitted", и други
са имали проблеми, но никъде не намерих решение.

И двете машини са със slack-current, ядрата са също от там (стандартните).

--
Georgi Chorbadzhiyski
http://georgi.unixsol.org/