Re: lug-bg: yes/no Скрипт

  • Subject: Re: lug-bg: yes/no Скрипт
  • From: Peter Pentchev <roam@xxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 7 Oct 2004 18:12:11 +0300

On Thu, Oct 07, 2004 at 04:13:22PM +0300, Georgi Genov wrote:
> за да не дразня програмистите ще се корегирам :)
>
> #!/bin/sh
>
> read_answer() {
>    echo -n "Please enter [y,Y] or [n,N] "
>    read answer
> }
>
> result() {
>    echo $1
>    if [ ! $1 = "Other" ]; then

Между другото, само като идейка: в shell scripting понякога е добра
идея да слагаш "" около променливи, за които не си съвсем сигурен какво
точно ще ти бъде подадено.  Малка демонстрацийка малко по-долу...

>        exit 0
>    fi
> }
>
> read_answer
> while [ ! $answer = [yY] ] & [ ! $answer = [nN] ]; do

Ъъъъъ... като оставим настрана това с кавичките, това почти няма шанс
да работи...  Като начало, това & трябва да бъде &&, защото & няма да
направи логически 'и', ами ще background-не първия test, и не е ясно
точно какво ще се случи после :)  А иначе [ ] a.k.a. test май в никоя
реализация, до която мога да се докопам сега, не може да се справи с
конструкция от типа нещо = [character class]; може би имаш предвид
if [ `expr "$answer" : '[Yy]'` = '0' ]  ? :)

Да видим сега какво имам предвид с това с кавичките:

[roam@straylight ~]> cat > foo.sh
#!/bin/sh

read answer
if [ $answer = 'Y' ]; then
   echo 'Yuppie yay!'
fi
[roam@straylight ~]> sh foo.sh
Yuppie yay!
[roam@straylight ~]> sh foo.sh
[roam@straylight ~]>

Дотук добре, разпознава 'Y', не разпознава 'N'.  Сега обаче...

[roam@straylight ~]> sh foo.sh
yuppity yup
[: yuppity: unexpected operator
[roam@straylight ~]>

Тук май нещо се счупи :)  А я да видим какво можем да направим с test?

[roam@straylight ~]> sh foo.sh
1 = 1 -o N
Yuppie yay!
[roam@straylight ~]>

Ухаааа... съвсем го шашнах :)  А нещо друго?

[roam@straylight ~]> sh foo.sh
-f /etc/istheresuchafile -o N
[roam@straylight ~]> sh foo.sh
-f /etc/passwd -o N
Yuppie yay!
[roam@straylight ~]>

Ето как с малко невнимание можем да пуснем някой да се разхожда из
системата и да събира информация, която не му се полага :)

>    case "$answer" in

Аааааа така - за това става дума.  Навсякъде, където използваш $answer,
го слагай в кавички, да не стават грешки - освен ако, разбира се, не
искаш наистина да го интерпретираш така, с интервалите, които може да
съдържа.

>        [Yy]*)
>            result Yes
>            break
>            ;;

А това пък е правилният начин да провериш дали нещо започва с Y или y,
горният вариант с if [ "$answer" = '[Yy]' ] просто няма да работи.

Поздрави,
Петър

--
Peter Pentchev	roam@xxxxxxxxxxx    roam@xxxxxxxx    roam@xxxxxxxxxxx