Re: lug-bg: Проблем с Линукс в Уиндоуска мрежа

  • Subject: Re: lug-bg: Проблем с Линукс в Уиндоуска мрежа
  • From: George Danchev <danchev@xxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 7 Oct 2004 19:16:14 +0300

On Thursday 07 October 2004 18:38, Julian Stefanov wrote:
> Здравейте,
> казвам се Юлиан,
> та нека да ви споделя за една моя болка...

Здрасти,
това ако не беше тъжно, сигурно щеше да е забавно ;-)

> От един месец работя във фирма с предмет на дейност в ИТ сферата.
>
> Фирмата използва МС 2003 с Ексчейндж за обмяна на поща, тъй като е
> сертифициран М$ бизнес партньор. Разбира се почти всички колеги са
> сертифицирани М$ специалисти.

това е добре ;-)

> Във офиса единственото ПЦ с Линукс е моето. Аз съм със Дебиан и го ползвам
> за десктоп система. Както се очаква, Ексчейнджа постоянно се дъни без да
> имам каквото и да е вмешателство.(Имам само юзер права) Той прави 15Гб темп
> файлове, и забива средно поведнъж на ден.

нормално е, според мен ;-)

> Тези "сертифицирани" специалисти естествено за всеки възникнал проблем
> сочат моя компютър, тъй като те са със съзнанието че има Линукс в
> Уиндоуската мрежа, а това е като трън в очите им! Всички единодушно сочат
> мене като причина за проблемите, което засега не се хареса на новите ми
> шефове. Не ми е ясно преди да започна работа във фирмата от къде е
> възниквал проблема, тъй като го има още отпреди мене! Докато ПЦ-то ми е под
> Линукс ТЕ ще ме сочат като проблем! А аз просто го плзвам за десктоп.

Някои потребители просто стават и лягат с вируси ;-) Трябва да им влезеш в
положението, защото не е лесно... Дали повече не се страхуват, че
работодателя рано или късно ще влезе в час и както се казва "ще ги надживееш
всичките" .. т.е. май виждат в теб дебела конкуренция, нищо, че си със
скромни десктоп приложения, страх ги е, че ще им изядеш хляба, поне на
наколко от тях... а страха е голяма работа и човек приказва/прави не каквото
мисли или му е на душата ;-)

> Говорят за компютъра ми като за вирус. Принудиха ме да мина под Уиндоус.
> ... Та въпросът ми е дали да не сменям фирмата докато е рано още?

Според мен зависи дали ще си намериш друга аналогична или по-добра работа, но
ако останеш може да ти се наложи да ги ограмотяваш като за световно, което
може да се окаже не лека задача. Това може да забави твоето развитие, вместо
от някъде ти да придобиеш чужд опит и знания.

Това дали може да се документира с конкретни детайли на
http://shame.ludost.net/

Между другото, на места се среща обратния ефект. На определени машини е строго
забранено да се инсталира какъвто и да е софтуер от дадени производители, за
да може да върви работата. Всеки си има право на политика (policy).

--
pub 4096R/0E4BD0AB  2003-03-18  <keyserver.bu.edu ; pgp.mit.edu>
fingerprint 1AE7 7C66 0A26 5BFF DF22 5D55 1C57 0C89 0E4B D0AB