Re: lug-bg: дебиан + софтуерен райд

  • Subject: Re: lug-bg: дебиан + софтуерен райд
  • From: George Danchev <danchev@xxxxxxxxx>
  • Date: Sat, 9 Oct 2004 14:02:10 +0300

On Saturday 09 October 2004 13:12, Danail Petrow wrote:
> Здравей,
> малко след като публикувах второто си писмо видях това:
> http://www.linuxquestions.org/questions/archive/26/2004/07/4/210363
> което е общо взето това което казваш.Ще пробвам този начин малко
> по-късно днес
> тьй като в момента нямам тази възможност .

> ето виж това:
--cut--
> root@sg:~# cat /proc/mdstat
> Personalities : [linear] [raid0] [raid1] [raid5]
> read_ahead 1024 sectors
> md0 : active raid1 hdb2[1] hda2[0]
>       1959808 blocks [2/2] [UU]
>
> md1 : active raid1 hdb3[1] hda3[0]
>       36869056 blocks [2/2] [UU]
--cut--
> Тоест имам всичко на всичко 2 дяла /мд0 и /мд1 , роот дяла ми е върху /мд0

Това от инсталатора ли е създадено или е конвертирано впоследствие ?
И доколкото виждам това е за raid1 ( /etc/raidtab да имаш ?), за което Оги ти
отговори, след което ти се поправи, че ще бъде на raid0 на което аз ти
отговорих. А доколкото виждам отговора е в линка който постна:

I found lots of how-tos that work for raid 1, because /dev/md0 is available
for grub as (hd?,?), but with raid 0, /dev/md0 isn´t available for grub.

т.е. проблема може да се заобиколи без използване на initrd и при инсталацията
трябва да се използва кернел с raid stuff built-in, ако имаше такъв, че не
помня, иначе ще конвертираш впоследствие ... Явно стават и тези неща.

п.с. Докато стане готов новия debian-installer, за мен лично зареждане от
dfsbuild LiveFS с последващ debootstrap е най-мощното решение, макар и не
най-бързото.

--
pub 4096R/0E4BD0AB  2003-03-18  <keyserver.bu.edu ; pgp.mit.edu>
fingerprint 1AE7 7C66 0A26 5BFF DF22 5D55 1C57 0C89 0E4B D0AB