Re: lug-bg: *.SVG

  • Subject: Re: lug-bg: *.SVG
  • From: Peter Pentchev <roam@xxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 13 Oct 2004 15:15:38 +0300

On Wed, Oct 13, 2004 at 11:16:29AM +0300, Georgi Genov wrote:
> Имам малко въпросче.
> Няко случайно да има идея с каква програма мога да edit-вам файлове с
> разширение *.SVG?

SVG сам по себе си би трябвало да бъде обикновен текст, или по-точно XML
документ, представен като обикновен текст.  На теория спокойно можеш да
го редактираш с обикновен текстов редактор, и аз съм го правил неведнъж
:)

Иначе един бърз преглед из FreeBSD Ports Collection (cd /usr/ports &&
make search key=SVG) показа няколко интересни резултата; disclaimer:
изобщо не съм пробвал никой от тях :)

Port:   batik-1.5.1
Info:   SVG Toolkit
WWW:	http://xml.apache.org/batik/

Port:   inkscape-0.37
Info:   A program seeks to become a full featured open source SVG editor
WWW:	http://www.inkscape.org/

...както и няколко библиотеки, които обаче едва ли ще ти помогнат като
за краен потребител.

Самото търсене можеш да повториш и сам -
http://www.FreeBSD.org/cgi/ports.cgi?query=SVG&stype=all

А всъщност като се замисли човек, най-добра информация можеш да получиш
от страниците на SVG Working Group на W3 Consortium - все пак те живо се
интересуват от реализациите на стандарта, който разработват.  Ето една
от страниците, която описва реализациите:

http://www.w3.org/Graphics/SVG/SVG-Implementations

Поздрави,
Петър

--