Re: lug-bg: Защо ми чезнат устройствата?

  • Subject: Re: lug-bg: Защо ми чезнат устройствата?
  • From: Georgi Chorbadzhiyski <gf@xxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 19 Oct 2004 13:24:35 +0300

Dafcho Tabakov wrote:
> Здравейте група,
>
> Проблемът е такъв - прекомпилирам и инсталирам ядро 2.6.8.1 на Slackware
> 10. Работи добре. За да имам достъп до ТВтунера, използвам /dev/video,
> /dev/radio, /dev/vbi, които са връзки към /dev/video0, /dev/radio0,
> /dev/vbi0. При рестарт връзките изчезват и трябва да ги създавам наново.
> При някои приложения не мога ръчно да задам кое с устройство да работи,
> затова ми са необходими тези връзки.
> Проблемен е и LIRC софтуерът (http://www.lirc.org). При него са
> необходими  /dev/lirc, /dev/lircd, /dev/lircm. При рестарт изчезват
> [...]

Тъй като си с 2.6 Slack-а стартира udev който всеки път ти инициализира /dev
директорията. Тези драйвери (lirc) на са портнати към новият driver модел в
ядрото и затова udev не получава съобщения за регистрирането им и съответно
device nodes не се появяват. Засега можеш да добавиш mknod командите във

/etc/udev/scripts/make_extra_nodes.sh

--
Georgi Chorbadzhiyski
http://georgi.unixsol.org/