Re: lug-bg: system() problem

  • Subject: Re: lug-bg: system() problem
  • From: Peter Pentchev <roam@xxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 27 Oct 2004 10:46:29 +0300

On Wed, Oct 27, 2004 at 10:36:01AM +0300, Dimitar Dimitrov wrote:

> Да виждам че има доста голям секурити хол, но това е за ползване само от
> една секретарка :) така че надявам се тя да не знае
> какво трябва да пише да ми счупи машинката :). Аз просто правя chmod +s
> със собственика root. Това ми дойде първо на ум.

ОК, като за бързо решение става, но все пак имай предвид, че с онзи
буфер char command[50] НАИСТИНА си създаваш проблем - "/bin/echo " е
дълго 10 символа, " | /usr/bin/smbclient -M " е дълго още 25, така че за
името на машината и съобщението си оставящ общо 50 - (1 + 25 + 10) = 14
символа... ти наистина ли си сигурен, че секретарката винаги ще пише
толкова кратки съобщения? :)  А ако тя опита да напише по-дълго, ще
имаме типичен пример за buffer overflow exploit, макар и неволен, и тя
дори може и да не разбере, че съобщението не е било изпратено :)

Поздрави,
Петър

--
Peter Pentchev	roam@xxxxxxxxxxx    roam@xxxxxxxx    roam@xxxxxxxxxxx