Re: lug-bg: Sound troubles.

  • Subject: Re: lug-bg: Sound troubles.
  • From: "Alexander P. Panov" <a_panov@xxxxxxx>
  • Date: Fri, 05 Nov 2004 11:29:20 +0200

Ехеее :-)))
работата е там, че аз също съм го пускал но ... явно ще се наложи да разкажа на бързо цялата история ;-)
Машината е:
IBM ThinkPad 600E (System model: 2645 IB1)
Fedora Core 2, с CS4236 Crystal WDM Audio (Crystal Semiconductor), с ядро 2.6.5-1, с Х и XFCE4. Системата е поорязана от към приложни програми но пък за сметка на това системните инструменти и тези за разработка са на макс.

Преди време инсталирах Сусе и използвайки просто #alsaconf звука потече (буквално) без никакви проблеми.
Малко след това HDDто нещо се скапа и ми го смениха.
От тогава на сам не мога и не мога да пусна звука.
Изчел съм (наистина :-) почти всички съвети които ми дава google (а той дава доста съвети :-) и не мога да го подкарам. Като съм изпълнявал повечето от нещата едно към едно, инсталирал съм alsa също и не и не ... и т.н. А резултата от всичките ми опити са съобщения от рода на: "Не можем да се зареди модула защото няма такова устроиство.", "Няма такова устроиство ...." и подобни.

Общо взето това е положението към момента. :-)
Ще съм ти много благодарен ако споделиш опита си с мен. И определно можеш да бъдеш сигурен, че не се опитвам да взема решението на готово :-) просто в някои моменти усилията са преко силите ми ;-) засега поне.

Първо трябва да си изясниш с точно каква звуковка си имаш работа и може би правилно Линукса (скриптовете) ти казват че не може да се зареди модула защото няма такова устроиство. 1. На сайта на IBM отиваш и си търсиш твоя модел лаптоп IBM ThinkPad 600E и по точно "System model: 2645 IB1". Защото IBM ThinkPad 600E е много голяма серия с много различен хардуер. Точно на твоя модел трябва да му видиш какво са му интегрирали като звукова карта. Точно тука ще вметна че след като си разбрал каква наистина ти е звуковката ще забележиш че тя е на ISA шина и не е PnP. Ще трябва да пишеш на ръка в конфигурационни файлове.

2. Отиваш и питаш най-добрия приятел на човека за тази звуковка под Лунукс как се слага... Четеш...

2. Отиваш и питаш най-добрия приятел на човека за тази звуковка под различни Лунукс дистрибуции как се слага... Четеш... За Gentoo, SUSE, ASP, Debian, да не обидя някой.

3. И понеже съм добър човек ще ти препиша записките от един тефтер в който съм превел някой неща за моят случай. Да спомена само че моята карта е била различна от твоята.

- Crystal 4237B

- 2 модула CS4232 и OP13 за MIDI те са заредени обаче без опции при bootването и затова дава грешка че няма /dev/dsp

-добавяйки правилните опции в modules-conf чрез /etc/modules/sound няма никакъв ефект. И така аз написах този скрипт и направих символна връзка в rc5.d като S98 (преди зареждането на KDE)

#!/bin/bash
rmmod CS4232
rmmod ad1848
rmmod uart401
rmmod op13
rmmod sound
rmmod soundcore
modprobe cs4232 io=0x530 irq=5 dma=1
mpuio=0x330 mpuirq=5 synthio=-1 synthirq=-1
не съм забравил и мидито
modprobe op13 io=0x388

- Тука в записките съм драснал една напречна черта по средата на странницата

-
insmod sound
insmod ad1848
insmod cs4232 io=0x530 irq=5 dma=1 dma2=0 mpuio=0x330 mpuirq=9

- тука свършват записките ми. Просто има решение на въпроса ти, само трабва да го откриеш.

--
Best Regards
Alexander P. Panov