Re: lug-bg: multisession ppp+ipx

  • Subject: Re: lug-bg: multisession ppp+ipx
  • From: George Danchev <danchev@xxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 5 Nov 2004 13:25:21 +0200

On Friday 05 November 2004 11:02, Boril Yonchev wrote:
> Zdraveite grupa,

Draste,
dobre na sliokaviza ;-)

> Imam slednoto problemche iskam da pusna VPN prez koito da prokaram IPX za
> da moje da se vrazvat po nego kam novelskia ni sarvar, okaza se che IP
> conections na novella neshto kucat I se spichat sled kato prekarat 4K, taka
> chez a IP vrazka s nego ne iskam da govorim :)

tova trqbva da e mnogo star NetWare togava.

> Ta pusnal sam pptp s ppp+mppe+ipx + ipxripd, poslednite 2 se naloji da gi
> fixvam poneje v 2.6 kernelite sa premestili /proc/net/ipx_interface v
> /proc/net/ipx/interface I ten e otkrivaha che kernela poddarja ipx
>
> Do tuk dobre ipx-a mi tragna prez ppp-to obache se okaza che kogato imam
> vdignata 1 ppp konekcia na sledvashtata ne i puska ipx poneje mu se dublira
> ipx network,node adresa s tozi na parvata sesia.

maj ti trqbva i CONFIG_IPX_INTERN v kernel-a ?
togava server-a ste e ipx-network s mnogo virtual ipx-nodes

> Nastroikite deto gi polzvam sa slednite
>
> ######## /etc/ppp/pptp.options
>
> name pptpd
>
> chapms-strip-domain
> auth
>
> refuse-pap
> refuse-chap
> refuse-mschap
> refuse-eap
>
> require-mschap-v2
> require-mppe-128
>
> ms-dns 195.177.248.62
> ms-dns 195.177.248.62
>
> defaultroute
> proxyarp

tova proxyarp mnogo li e neobhodimo ? spesti si go ako moje

> ipx
> #ipx-network 12345678
> #ipx-node 1:0

tuka premyl4avash ipx-node i server-a otsresta trqbva da ti dava unique dvojki
za ipx-node.

> [...]
> #    $9   Local IPX router name
> #    $10  Remote IPX router name
> #    $11  Optional ipparam parameter
>
> # hardy's hack
> echo "if /sbin/ifconfig $1 |grep -c IPX >/dev/null ; then true ; else "

> echo "/usr/bin/ipx_interface add $1 EtherII $4 $5" >> /etc/ppp/ipx-wa
> echo fi >> /etc/ppp/ipx-wa
> # hardy's hack
>
> killall -HUP ipxd
>
> ##############################
>
> Tva se nadiavah da spasi rabotata samo chez a vtorata sesia ppp-to izobshto
> ne stiga do nego, a pri parvata si bachka i bez nego

Tova ne go razbrah za kakvo e ... no vmesto ipxripd , opitaj s ncpfs kakto se
prepory4va ot help-a v kernel-a , stava i za RIP/SAP daemon, osven za mount i
print.

> Ta niakoi ima li ideia kak dinamichno moga da generiram
>
> ipx-network
> ipx-node

maj edinstvenoto e za daden host ste imash edna ipx-network s mnogo virtualni
nodes s gorniq CONFIG v kernel-a...

> v pptp.options niakade chetoh che gi vzema ako sa ustanoveni pri klienta no
> mi se iska da si kara s dedaultnite 000000000 pri klienta a da gi setva
> sarvara

premyl4avash ipx-node pri klienta.

--
pub 4096R/0E4BD0AB  2003-03-18  <keyserver.bu.edu ; pgp.mit.edu>
fingerprint 1AE7 7C66 0A26 5BFF DF22 5D55 1C57 0C89 0E4B D0AB