Re: lug-bg: Notebok wireless [малко в страни]

  • Subject: Re: lug-bg: Notebok wireless [малко в страни]
  • From: Ivan Dimitrov <dobber@xxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 19 Nov 2004 11:38:47 +0200

Искам да ви копирам това което получих от производителя на моята wireless
платка. Проблема при мен е че няма native драйвери за линикс и трябва да се
ползва емулация от Windows-ките (ndiswrapper). Съответно, не всичко работи.
Ту намирам мрежи - ту не. Колегата със същият лаптоп намира 3 АП-та и се
вързва с другия колега през 2 стаи, аз немога, 4ти колега пък нищо не намира.
Преди 2 дни им написах оплакване и това е отговора:

Broadcom is currently evaluating our support strategy for Linux users. As
the chipset supplier, Broadcom provides Linux support to our customers--the
manufacturers of wireless devices--that ultimately provide products to end
customers, such as wireless LAN vendors, cable modem vendors, and notebook
providers. It is up to these manufacturers to provide Linux client support
to their end customers. Broadcom does not make a Linux client version
available for end users at this time, however this may change in the future.
In the meantime, please contact the manufacturer of your wireless device for
Linux drivers.

Linux support for certain products may also be available from Linuxant, and
third party provider at http://www.linuxant.com/driverloader/

На 19.11.2004 10:45 Danail Petrov написа:

--

Hi! I'm your friendly neighbourhood signature virus.
Copy me to your signature file and help me spread!