Re: lug-bg: Проблем със звука..

  • Subject: Re: lug-bg: Проблем със звука..
  • From: Vladimir Smolensky <zaphod@xxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 23 Nov 2004 10:47:22 +0200

On Tuesday 23 November 2004 08:18, Dimitar Terziev wrote:

> Със ALSA plugin не бачка. Устройство /dev/dsp било заето.
> Иначе alsactl си открива всичко без проблем, alsamixer бачка...
> Нямах такива ядове преди последният apt-get upgrade.
> Не че не мога и така да си ползвам компютъра, ама ме дразни.

Така, повечето драийвери за sound в линух не поддържат свиренето
на повече от един файл/поток към саунд картата, което е много дразнещо признавам :)
Аз лично си купих sound blaster audigy2 и за моя радост неговия драйвер
си свири няколко потока безпроблемно... ;) Повечето от предишните ми
карти обачи си свиреха по един.
artsd ( а също и други соунд демончета като esd) решава този проблем като
полчава потоците от различните програми които искат да свирят, миксира ги и ги
пуска към /dev/dsp или там каквото му е казано да ползва. Единственото условие
за да работи тази схема е всичките ти програми които искат да свирят да се настроят
да ползват артсд. Спецално за xmms има output plugin който трябва да си инсталираш отделно.
В дебиан това става така:

apt-get install xmms-arts

след което трябва да си настроиш xmms да използва този plugin за свирене.

Програмите които са част от KDE си използват артсд по-принцип.

В дебиан има и някакъв плъгин/врапер за Mozilla така че звука да минава през artsd.
За него обаче нищо не мога да ти кажа, не съм го разцъквал, инсталациата като ме пита,
дали искам да минава през артс звука на мозила винаги съм казвал да :)

--

Vladimir Smolensky
System Administrator, Ancient Media Ltd.