Re: lug-bg: qmail pop3 auth

  • Subject: Re: lug-bg: qmail pop3 auth
  • From: Peter Pentchev <roam@xxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 25 Nov 2004 12:40:21 +0200

On Thu, Nov 25, 2004 at 09:39:46AM +0200, Denislav Ganchev wrote:

> Важно е реверс ресолвинга да е описан. При нас беше така и при липса на
> такъв запис аутентикациата на сервера се забавя супер много и Qutlook
> клиенти тайм-аутваха.

И това не е задължително - не и ако стартираш tcpserver с опция -H,
която му казва изобщо да не прави reverse DNS lookup на адреса на
"партньора".  Понякога е добра идея да му се каже и -l local-hostname,
така че да не прави DNS lookup и на своя си адрес, но това не е толкова
задължително.  Това, с което Пейо се е сблъскал, май наистина е било
AUTH lookup, който, както Кирил отбеляза, се спира с опция -R :)

Изобщо една бърза разходка по http://cr.yp.to/ucspi-tcp/tcpserver.html
понякога не е излишна :)  Разбира се, алтернативата е инсталация на
manual pages за ucspi-tcp, djbdns и daemontools, които Gerritt Pape си
пише и поддържа - http://smarden.org/pape/djb/manpages/

Поздрави,
Петър

--