Re: lug-bg: ip spoofing?!

  • Subject: Re: lug-bg: ip spoofing?!
  • From: Peter Pentchev <roam@xxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 25 Nov 2004 13:29:54 +0200

On Thu, Nov 25, 2004 at 01:15:35PM +0200, slv69@xxxxxxx wrote:

> Здравейте!
>
> Имам много странен проблем, и никакви идеи за причините.
>
> И така. Една линукс машина е прокси и рутер който прави nat.
> С две карти е, едната е с реален другата с частен адрес, на
> същия суич има и една също линукс машина която е mail
> сервер, но е само с реален адрес. Т.е. хостовете от
> локалната мрежа го достъпват след като се nat-нат от
> първата. И това работи перфектно от доста време.
>
> В един момент  някои от хостовете в локалната мрежа
> започнаха да се оплакват че не могат да пращат поща -
> relaing denied. Което е абсурд... Но установих причината!
> [...]

Това ми звучи като различен проблем, но все пак - traceroute не е
най-добрият инструмент за откриване на man-in-the-middle атаки в
Ethernet (а всъщност и в почти която и да е друга) среда.  Погледни ARP
cache-а на машините, които "минават" през другия IP адрес, и виж дали
това, което те си мислят, че е MAC адрес на рутера (или по-точно на
техния default gateway), е вярно - дали наистина това е MAC адресът на
рутера.  Можеш да видиш ARP кеша с команда 'arp -a -n' или нещо много
подобно, разликите между операционните системи са съвсем малки, и самата
arp(1) ще си каже :)

А в този ред на мисли, като си говорим за MAC адрес на default
gateway... всъщност сигурно ли е, че тези машини наистина имат рутера за
свой default gateway?  Правилен ли е резултатът от 'route print' (под
Windows) или 'netstat -rn' (под кажи-речи всички други операционни
системи)?

Поздрави,
Петър

--