lug-bg: Децата в квартала ме помолиха - Question about Apache+PHP+MySQL+BitTorrent

  • Subject: lug-bg: Децата в квартала ме помолиха - Question about Apache+PHP+MySQL+BitTorrent
  • From: "Alexander P. Panov" <a_panov@xxxxxxx>
  • Date: Sat, 27 Nov 2004 14:07:52 +0100

Децата в квартала ме помолиха да им пусна BitTorent сървър (така
неречения BitTorrent tracker). Машината е служебен компютър, Боза с
работещ Apache и  PHP и MySQL. Когато се изпълнява install.php на
frontend на BitTorrent tracker-а (който е php+mysql) дава грешка:
Warning: Can't connect to MySQL server on 'localhost' (10061)
в ред 59 който е:
mysql_pconnect( $new_dbhost, $new_dbuser, $new_dbpassword ) or die(
mysql_error( ) );

Неук съм на тема MySQL, снощи от 1:00 до 3:00 съм чел от google и днес
сутринта. Едното което казват е че най-вероятно не ми е пуснат mysql
сървърът но това не е така, winmsqladmin ми дава зелено светофарче +
това аз го пускам ръчно + това имам uptime на сървъра. Стоп днеска
сутринта чета най-накрая документацията идваща с MySQL и там срещам
раздел с обяснени често срещани грешки:
A.2.3 Can't connect to [local] MySQL server ERROR

A MySQL client client on UNIX can connect to the mysqld server in two
different ways - бля, бля, бля казах че сам с боза 98, а по надолу чета:

On Windows, if the mysqld server is running on 9x/ME, you can connect
only via TCP/IP.

И по надолу има едни изречения:
If mysqld process is running, you can check the server by trying these
different connections:
mysqladmin version
mysqladmin variables
mysqladmin -h localhost version variables
mysqladmin -h localhost --port=3306 version
mysqladmin -h 127.0.0.1 version
mysqladmin --socket=/tmp/mysql.sock version
И всичките тези mysqladmin запитвания си работят.

В hosts си е зададено правилнo 127.0.0.1 localhost.

От командния ред и mysqladmin и mysql и "telnet localhost port=3306" си
работят също така и "netstat -an" ми дава  че се слуша порт 3306.

Друго което четох някъде но явно съм бил доста уморен е че MyQSL има
root парола, или нещо такова. Която съм можел да я сменя, но не съм
търсил повече информация по въпроса.

Не съм и търсил информация каква е точно тази грешка (10061),
най-вероятно си е казано в прав текст какво
иска сървъра. Защото на практика отговора на сървъра е:
BNBTPHP Install
Writing config to ./include/config.inc.php...
Done!
Configuring MySQL...
Warning: Can't connect to MySQL server on 'localhost' (10061) in
c:\program files\foxserv\www\bt\install.php on line 59
Can't connect to MySQL server on 'localhost' (10061)

И друго което се сещам но пак не съм търсил решение е описание на
mysql_pconnect и какви са аргументите при подаването им към сървъра.

Ако някой може да даде насоки.
- --
Best Regards
Alexander P. Panov