Re: lug-bg: Аматьорски въпрос за qmail

  • Subject: Re: lug-bg: Аматьорски въпрос за qmail
  • From: Peter Pentchev <roam@xxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 13 Dec 2004 13:37:00 +0200

On Mon, Dec 13, 2004 at 01:10:11PM +0200, Aleksandar Valchev wrote:
> Здравейте,
> тъй като шефа ме взе като програмист на работа, но изведнъж ми съобщи, че
> трябва да поддържам и сървара на фирмата и така ме хвана със свалени гащи.
>
> Иска от мен да изтрия виртуален домейн. Изтрих от virtualdomains и rcpthosts
> реда с името на домейна, направих qmail reload (в последствие, за да съм
> сигурен qmail restart).

По този начин самият qmail вече няма да обработва поща за този домейн,
т.е. на практика си спрял получаването на поща до него.  Обаче...

> Като вляза с qmailadmin ми дава, че все още
> съществува този домейн.

...щом ползваш qmailadmin, значи отдолу седи и един vpopmail.  Сега...
vpopmail си има за всеки домейн допълнителна информация (или в база данни,
или в CDB файл) и още една директория, в която си държи всички Maildirs и
aliases на "нещата" в този домейн.  Това, че си махнал редовете от файловете
на qmail, не пречи на vpopmail още да си мисли, че той "администрира" този
домейн.

> Четох в lwq, че за да се добави виртуален домейн се добавят в
> гореспоменатите файлове името на домейна, затова сметнах, че да
> направиш обратната операция трябва да се изтрият съответните редове,
> но както разбирате не стана това.

По принцип да, но това е, когато ползваш *само* qmail, а в твоя случай
отгоре има и vpopmail.

> Пратих mail на postmaster-a от домеина, който трябваше да е изтрит, но
> qmailadmin-a не дава признаци, че postmaster-a го е получил.

Да, защото qmail вече не обработва поща за този домейн :)

> Питах google, но там не намерих каквото ми трябваше, затова се
> осмелявам да ви отнемам от ценното време.

За да изтриеш нещата "както трябва", направи следното:

1. Добави отново редовете в rcpthosts и virtualdomains, за да не се
   счупи нещо в стъпка 3.
2. Намери къде ти е инсталацията на vpopmail - или във /var/vpopmail,
   или в /home/vpopmail, или /usr/local/vpopmail, или нещо такова.
   Всъщност едно 'locate vdeldomain' или дори 'which vdeldomain' би
   трябвало да свърши работа.
3. Изпълни 'vdeldomain domainyt.kojto.te.interesuwa' :)

Това би трябвало да свърши работа.

Поздрави,
Петър

--