Re: lug-bg: Драйвъри за мрежови платки с поддръжка на MTU>1500

  • Subject: Re: lug-bg: Драйвъри за мрежови платки с поддръжка на MTU>1500
  • From: Peter Pentchev <roam@xxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 16 Dec 2004 18:13:39 +0200

On Thu, Dec 16, 2004 at 05:25:52PM +0200, Doncho N. Gunchev wrote:

>     Всичките карти които имам достъп не могат - RTL-8139,
> intel Ethernet Pro 100, Compaq Netelligent 10/100... :(
>
> [root@somewhere-in-space root]# ip link set eth0 mtu 1504
> SIOCSIFMTU: Invalid argument

>     Според това което чета за vlan поддръжката, след като
> _мога_ на e100 да подкарам vlan между 2 машини MTU > 1500
> трябва да работи, понеже се ползва. От друга страна имаше
> някакви коментари за скрито ползване на mtu > 1500 _само_
> по този повод и твърд лимит 1500 за всичко останало...

На мен ми се струва, че по принцип такава е идеята...  В смисъл:

1. Според първоначалните стандартите за Ethernet, MTU на Ethernet iface е
   1500, точка.

2. С въвеждането на VLAN's се появява едно именно "скрито" MTO от 1504,
   което важи *само* за пакети с VLAN header.  Все пак НЕ МОЖЕШ да
   изпратиш нормален Ethernet пакет без VLAN header, който пакет да е
   по-голям от 1500 байта, защото виж точка 1.

3. С въвеждането на GigE се появяват jumbo frames, които могат да бъдат
   > 1500, но *само* върху GigE интерфейси и май само когато картите са
   се договорили за това.  Не съм сигурен дали изобщо има GigE карти,
   които да са съгласни да пускат jumbo frames върху 100Mbit интерфейси.
   Причината е елементарна: може на този интерфейс да има "нормална"
   Ethernet карта, която си знае стандарта и просто не може да преглътне
   фрейм, по-голям от 1500 байта.

Разбира се, това са само някакви бегли впечатления - ако някой знае, че
не съм прав, да каже :)

Поздрави,
Петър

--