lug-bg: office XP

  • Subject: lug-bg: office XP
  • From: Dido Dilev <unionddd@xxxxxx>
  • Date: Thu, 6 Jan 2005 13:13:31 +0200 (EET)

Ситуацията е следната:
Фирмата, в която работя, уважава използването на лицензиран софтуер и се съобразява със законите в страната.
Въпреки желанието да ползваме свободен софтуер, естеството на работата на служителите ни и НАЙ-ВЕЧЕ контактуването с държавната администрация (министерства, общини....) налага използването на М$ продукти. Ето някои причини:
- документите които се публикуват в сайтовете на различните министерства, държавната администрация изискват OfficeXP за да се отварят и редактират коректно и по този начин задължават всички, които работят с въпросните министерства и администрация да ползват скъпите продукти на Micro$soft! (ама това е една друга тема... вие знаете, че тази година предстои подновяване на договора между майкрософт и държаваната администрация за нови няколко години ползване на M$ и нови няколко милиона $ за наша сметка...)

Интересуваме възможността да използвам един Office XP за целия ни офис. Дали има възможност офисХП да е инсталиран на един windows/linux сървър и да се стартира отдалечено? Правил съм нещо подобно с линукс сървър, МС_офис_'97 и windows станции, които го стартират по мрежата. Работеше си... Но вече не сме 90те. Не съм сигурен дали ще се получи с office XP (мисля че опитвах нещо подобно, но май не се получи), а и не е легално.

Другия ми въпрос е дали е възможно с помощта на wine или някой подобен емулатор да си инсталирам MS office на линукс работна станция и да работи читаво. Няма да бъде легално, но бих искал да знам какви са възможностите ни. Не съм се занимавал с емулаторите за Windows и незнам до какво ниво са развити и дали може да се разчита на тях за подобни решения. Знам че цели игри вървят, но все пак това е офис :)!!!

Мисля, че въпроса е интересен и би заинтересувал мнозина.

Благодаря.

Спорна Нова година на всички.

Дидо.