Re: lug-bg: Софтуерен RAID-1 на дискове на две различни машини

  • Subject: Re: lug-bg: Софтуерен RAID-1 на дискове на две различни машини
  • From: Peter Pentchev <roam@xxxxxxxxxxx>
  • Date: Sat, 29 Jan 2005 11:03:07 +0200

On Sat, Jan 29, 2005 at 07:42:45AM +0200, TeraHz wrote:
[Format recovered--see http://www.lemis.com/email/email-format.html]

> Здравейте,
>

> Проучвам възможността да се направи софтуерен RAID-1 под линукс, но
> вместо два диска на една машина да се ползват два идентични диска на
> две мащини. Просто се чудя дали някой от вас го е правил преди или
> дали има някаква идея дали ще работи добре. Двете машини ше имат
> собствена връзка и подмрежа само за себе си със скорост 1ГБит. Дори
> самите машини са доста близки до характеристики. Предполагам, че ще
> трябва да стане през NFS маунт.

По принцип NFS mount е един от начините; друг начин би бил примерно с
използване на drbd - нещо, което изглежда много полезно, споменато от
Васил Колев на лекцията му на последния OpenFest.  За повече информация
виж http://www.drbd.org/ или лекцията на Васил, ако успееш да я намериш
на http://www.openfest.org/ :)

[clickety-click..]

http://www.openfest.org/presentations/2004/Vasil_Kolev/HA-oss.pdf
http://www.openfest.org/presentations/2004/Vasil_Kolev/HA-oss.sxi

> Смисълът зад тази идея е, че ако нешо по първата машина откаже да
> работи, втората ще може бързо и без загуба на много информация(дори
> може и никаква) да заеме мястото на повредената, докато проблемът бъде
> отстранен.

Ама май на теб наистина ти трябва клъстер, както Ник Ангелов каза...
Но все пак виж дали drbd няма да ти свърши поне част от работата.  Иначе
по принцип има и по-силни решения, като например Linux Virtual Server,
макар че и там май ще трябва сам да се грижиш за синхронизацията.

Поздрави,
Петър

--
Peter Pentchev	roam@xxxxxxxxxxx    roam@xxxxxxxx    roam@xxxxxxxxxxx