lug-bg: Re[2]: lug-bg: Рутиране на две връзки към един гейтуей

  • Subject: lug-bg: Re[2]: lug-bg: Рутиране на две връзки към един гейтуей
  • From: "Jordan P. Petkov" <jordanp@xxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 2 Feb 2005 16:05:21 +0200

Zdraveite Georgi,

Na 02.2.2005 г., 08:07, napisahte:

GG> Като те мързи да търсиш естественно да мразиш такива отговори.
GG> А ако те мързи и да четеш не очаквай някой да го прочете вместо теб да
GG> ти го здъвче и да ти го изплюе.
GG> След търсене 15sec ->
GG> http://lartc.org/howto/lartc.rpdb.multiple-links.html#AEN258

Да, но до колкото разбрах всъщност това не е неговия случай.

Ако греша- да каже, аз от година имам работеща конфигурация с 2 LAN
доставчика и домашна мрежа (от единия вземам само т.нар. free и
ситуацията при мен е проста, но не е проблем да си преправи пътищата
както е на посочения от Георки адрес (и да ползва loadbalancing))

Аз така и не съм сигурен дали схванах какво точно иска ....

Моето лично мнение е, че ако Камен иска нещо от сорта:
                        /--eth1 -- ~ --\
LOCALNET---eth0=LINUXBOX                >--- ISP GW
                        \--eth2 -- ~ --/

и при положение, че и двете мрежови карти имат адрес от една и съща
подмрежа 192.168.254.0/24, то няма как да цепи мрежата без
съдействието на ISP. Но защо иска да я цепи ?

Разбира се, може част от локалната мрежа да минава през едната карта,
но това не е решение, защото няма да се ползва пълния капацитет на
сборната връзка. Ако иска да рутира по този начин, не виждам къде е
проблема.

до колкото разбрах, неговата топология е нещо подобно, само дето не ми
стана изцяло ясно....

###

Aко положението е:
                           /-eth1-\
LOCALNET 192.168.254.0/24-<        >-LINUXBOX-eth0 - ~ -ISP GW
                           \-eth2-/
тук просто не вижам къде е проблема, но пък и не виждам смисъла

######

В крайна сметка, Камене, как ти е топологията ?
192.168.254.0 от локалната ли е, или е на ISP?
не мисля, че ще е ти е голям проблем да го напишеш, начертаеш и
обозначиш с истинските адреси.

Pozdravi,
 Jordan