Re: lug-bg: LDAP based IMAP virtual hosting

  • Subject: Re: lug-bg: LDAP based IMAP virtual hosting
  • From: Vesselin Kolev <vlk@xxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 03 Feb 2005 16:36:08 +0200

Sava Chankov wrote:

Vesselin Kolev wrote:

За да ви улесня указвам какво разбирам под виртуален хостинг базиран на LDAP? Всички потребители на пощенския домейн са описани в LDAP в отделен DN (примерно потребителите на домейна test.example.com са описани в LDAP в директория ou=People,dn=test,dn=example,dn=com, тези за домейна mail.domain.net в директория ou=People,dn=mail,dn=domain,dn=net и т.н.).

Може би имаш предвид dc=test,dc=example,dc=com (dc - domain component, стандартният начин за map-ване на DNS върху LDAP)? Т.е. LDAP топологията да е гора, в което домейните се представят като отделни дървета, а не като клони на дърво.

Не. Направо съм писал как стоят при мен записите в LDAP директорията. примерно потребителя user е описан като uid=user,ou=People,dc=test,dc=example,dc=com.

Проверката на идентичността на потребителя (т.нар. автентикиране) чрез LDAP в cyrus може да правиш по два начина - чрез auxprop плъгина за OpenLDAP на Howard Cho и saslauthd на Igor Brezac. Аз лично използвам втория начин. Не знам за начин, по който може да държиш информацията за различните домейни в различни LDAP сървъри, без да ползваш референции (referrals), но ако има такъв ще ми е наистина интересно да го науча.

saslauthd не ти върши никаква работа, защото първо задаваш единствен сървър и единствена база за търсене. Примерно, опиши ми как можеш чрез saslauthd да удостовериш следните потребители (подавани в REALM): test@xxxxxxxxxx и test@xxxxxxxxxx.

Всички конфигурационни ключове на cyrus, които започват с ldap_ се отнасят за ОТОРИЗИРАНЕТО през ptloader модула, а не за автентикирането им. Въпреки това, може да използваш %1, %2, ... %9 за разбиването на нивата на домейна в ldap_base - от man страницата на imapd.conf, която общо взето може да разбереш само ако си хаквал кода :) %1-9 = domain tokens (%1 = tld, %2 = domain when %d = domain.tld), т.е.

ldap_base = dc=%3,dc=%2,dc=%1

ще работи в твоя случай.

Не знам защо смяташ, че LDAP гората се администрира по-лесно от LDAP дърво, в което домейните са представени така:

<root of LDAP>

+--->domain1.tld
|    |
|    +--->Group
|    |     |
|    |     +--->cn=groupname
|    |     |
|    |    ...
|    |
|    +--->People
|          |
|          +--->uid=username
|          |
+--->domainN.tld

Добре, да приемем, че накарам собствениците на домейни да работят в моя LDAP root и там да им направя съответните директории, като sub на основната. Напиши ми примерно как би изглеждал по горната схема файла saslauthd за да проверява дали са налични user@xxxxxxxxxxx и domain1.tld? Това не става ясно от документацията.

Иначе...

Всичко, което казваш е така. Но при мен се налага да има различни LDAP сървъри и на тях да се пазят различни директории. Може да не е удобно, но такава е реалната ситуация:(

В твоя случай не ми е ясно как многобройните MTA ще доставят пощата - не знам какво е socket map и какви са другите варианти за доставка.

Socket map използват примерно едни embeded USB устройства, който комуникират със cyrus през lmtp демона му. Подобно предаване, базирано разбира се и на съответен протокол (в моя случай cyrusv2), се нарича socket map. Специално за Sendmail и Cyrus е обяснено тук:

http://anfi.homeunix.net/sendmail/rtcyrus-socket.html

За embeded устройствата:) не е обяснено. Но принципа е същия.

 Поздрави и благодарности за отговора.

  Весо