Re: lug-bg: LDAP based IMAP virtual hosting

  • Subject: Re: lug-bg: LDAP based IMAP virtual hosting
  • From: Delian Krustev <krustev@xxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 4 Feb 2005 14:12:41 +0200

On Friday 04 February 2005 11:51, Vesselin Kolev wrote:
> [...]
> чужд потребител от чужда (неуправлявана от теб) LDAP директория като
> системен. Има една много проста причина, която на теб ти убягва като
> знания, което е печално (и не ми говори с поучителен тон и то точно за
> сигурност). Тази проста причина се състои в това, че експортирайки
> потребител от чужда LDAP директория и давайки му правомощия на системен
> потребител... му позволяваш да си зададе шел и ти трудно можеш да
> контролираш този процес, освен ако не модифицираш примерно pam. И понеже
> си на "вие" с LDAP, е опасно да бъдеш допускан до такива решения.

Mай не четеш а. Въобще не ставаше въпрос за LDAP.

> След като обясних, че не се интересувам от решения за фенове като qmail,
> е меко казано просташко да ми говориш пак за това.

Аха, верно. Да се еба в простака ..

> Хайде стига евангелизаторска дейност, а? Омръзнало ми е от говорене на
> глупости. Имам система, тя не е базирана на qmail, и няма да бъде
> базирната на такова нещо. Писах и намекнах, че става дума за Cyrus, ти
> пак се направи на интересен. Погледни как твоя отговор контрастира с
> този на Сава Чанков.

Айде да ти покажа глупостите които ти пишеш, и които ме провокираха да
пусна отговор:

****************
Никак не мога да се съглася. Когато имаш виртуален хостинг нямаш
системни потребители и всички кутии са собственост на един потребител
(обикновено на този, с чиито права се стартира IMAP сървъра. Как ще им
направиш квота на файловата система, която като механизъм е обвързана с
UID/GID? Как ще направиш тази квота достъпна през интерфейс за
администраторите на домейните? Аз лично не бих им разрешил да ми пипат
квоти на база файлова система.

Разгледай пак какво съм ти писал в контекста на твоето твърдение и току
виж си разбрал за какво говоря.

> И хайде стига с този дебиански стил на поучения кой къде и какво да
> пише. И ти доста помия си излял в този лист.

Хех, тук просто ще замълча ..

Поздрави
Делян