Re: lug-bg: apt-get премахване на пакет без зависимостите

  • Subject: Re: lug-bg: apt-get премахване на пакет без зависимостите
  • From: Yavor Doganov <yavor@xxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 04 Feb 2005 23:56:04 +0200

On вт, 2005-02-01 at 09:10 +0200, Vladimir Paskov wrote:

> От 5 месеца използвам Debian Unstable, всичко е много добре.

Владо, за неопитни потребители като теб и мен има два прекрасни пакета:
debian-policy и debian-reference. Особено първият съдържа отговори на
някои фундаментални дебиански въпроси като твоя. Първото нещо, което
направих, когато си инсталирах Дебиан и се чувствах като девственик,
беше "zless /usr/share/doc/debian-policy/policy.txt.gz". Прочитайки
(поне) това ще ти помогне да поддържаш системата си чиста и неопетнена,
"in a clean state".

> Желая да
> премахна пакет, обаче да го премахна така, че тои да не повлича след
> себе си пакетите от, които зависи.

Георги Данчев ти е обяснил много добре, махай смело в твоя случай.
Мета-пакетите са направени за удобство при първоначална инсталация.
Както и псевдо-бъговете са умен дебиански начин за хак на собствената им
система, който решава купчина проблеми и улеснява разработчиците,
например:

> Примерно изкам да махна abi-word:

[OT] Лично на мен abiword (както и gnumeric) ми допадат страшно много и
ги предпочитам пред OOo. Иначе пакетите в Дебиан са abiword-common и
abiword-gnome, ако не се лъжа.

Явор Доганов