Re: lug-bg: WAP + apache

  • Subject: Re: lug-bg: WAP + apache
  • From: Svetulcho <beorn@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 14 Feb 2005 01:27:58 +0200

Marian Marinov wrote:

Някой може ли да ми даде идея къде мога да намеря списък на всички възможни WAP browser-и?

Благодаря предварително.

На четвъртък 06 януари 2005 09:32 с.о. Marian Marinov написа:
Здравейте,
Честита 2005 г. на всички.

Относно проблема, мисля, че най-адекватното решение е с mod_rewrite.
В .htaccess се слага следното:

RewriteEngine on
RewriteBase /wml/
RewriteCond %{HTTP_USER_AGENT}  ^Wapsilon/2.4|WapEmulator
RewriteRule ^$         index.wml

Като на редът с RewrtiteCond трябва да се изредят всички WAP Browser-и.
За съжаление нямам никаква идея какви могат да бъдат всички WAP Browsers :(
Но съм 100% сигурен, че това работи.

На сряда 05 януари 2005 12:43 п.о. Valeri Vladev написа:
Здравейте!

Честита 2005 г.

Имам работещ веб-сървър Apache/1.3.31.
Реших да създам за колегите една колекция с картинки и
музика, които да могат да се свалят с GSM.

Свалих един готов index.wml
<wml>
<card id="main" title="Hello World">
<do type="prev" label="Back">
<prev/>
</do>
</card>
</wml>

за да направя тестове на връзката.

в /etc/apache/mime.types има следните редове
application/vnd.wap.sic
application/vnd.wap.slc
application/vnd.wap.wbxml                       wbxml
application/vnd.wap.wmlc                        wmlc
application/vnd.wap.wml                         wml
application/vnd.wap.wmlscriptc                  wmlsc

Веб-сървъра би трябвало да разпознае дали браузъра е на мобилно
устройство и да върне правилната страница.В /var/www имам два файла
index.html и
index.wml

Когато се свържа с веб-сървъра в /var/log/apache/access.log получавам
aaa.bbb.ccc.ddd - - [05/Jan/2005:08:53:35 +0200] "GET / HTTP/1.1" 200
5258 "-" "Nokiaxxxx/1.0 (04.50)" "-"

а като отговор на телефона "no gateway reply".

Не мога да разбера къде е проблема.

Как мога да разбера какво връща веб-сървъра към gateway-а /ако
изобщо връща нещо/ ?

Валери.

Това no Gateway reply e най-вероятно защото не ти е настроен правилно телефона, аз лично имах този проблем. МТЕЛ щеш не щеш те прекарват през прокси. И не знам дали всеки път когато се обърнеш към сървър-а при него постъпва заявка. Така че не знам дали не ти е кеширана страницата нещо. Така или иначе след като този сите с картинки и мелодии го правиш за GSM-и слойи си му индекс.вмл. Ако някои с PC реши да го разглежда нека го направи с Опера. Тя поддържа перфектно WML. Така мисля че ще елиминираш проблема с двата индекса, ако пак не ти харесва така и държиш да има и индекс.хтмл, направи примерно така :

RewriteEngine on
RewriteRule ^/wap/      /path/index.wml  [R]

и адреса ти става http://www.domain.ext/wap/

ето ти и линк все пак с разяснения на грешките :
http://www.svetulcho.org/~beorn/Wap%20specs/common_errors.txt

Надявам се да съм помогнал.
Светулчо