Re: lug-bg: grep и регулярни изрази

  • Subject: Re: lug-bg: grep и регулярни изрази
  • From: Peter Pentchev <roam@xxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 17 Feb 2005 10:22:37 +0200

On Thu, Feb 17, 2005 at 09:57:54AM +0200, Andrei Boyanov wrote:

> Принципно използването на -f при този слуай не е логично. Интересно е
> наистина обаче защо без него работи, с него и 2 греп-а   работи, с с -ф
> и 3 греп-а не работи ...

Предполагам, че част от причината може да бъде свързана с буфериране;
дали резултатът ще се промени, ако на всички grep-ове им се даде
допълнително и --line-buffered? (ако, разбира се, става дуна за GNU
grep :)

Ако нещата наистина се променят, тогава определено става дума за
буфериране и тогава вече нищо не е ясно - общо-взето взаимодействието
между stdio, ядрото и pipe-овете понякога може да бъде *много* странно :)

А иначе за оригиналния въпрос за търсене на повече от един низ има
няколко начина; за повече информация - докиментацията, вкл. manpage
на grep и другите:

grep -ve 'kernel\|dhcpd\|named'
grep -vEe 'kernel|dhcpd|named'
egrep -ve 'kernel|dhcpd|named'
fgrep -ve kernel -e dhcpd -e named

sed -nEe '/kernel|dhcpd|named/p' (BSD sed)
sed -nre '/kernel|dhcpd|named/p' (GNU sed)
awk -e '!/kernel|dhcpd|named/ {print}'
perl -nle 'print unless /kernel|dhcpd|named/'
perl -nle '/kernel|dhcpd|named/ or print'
perl -nle 'print unless /kernel|dhcpd|named/o'
perl -nle '/kernel|dhcpd|named/o or print'
...и много, много други :)

Поздрави,
Петър

--