Re: lug-bg: Perl system() or exec()

  • Subject: Re: lug-bg: Perl system() or exec()
  • From: Peter Pentchev <roam@xxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 7 Mar 2005 12:34:16 +0200

On Mon, Mar 07, 2005 at 11:37:17AM +0200, Sava Chankov wrote:

> Да, разбирам какво иска да направи Даниел. Обаче и аз често съм се
> сблъсквал с проблеми, които изглеждат решими със скрипт на обвивката, но
> при усложняване на условията стават по-трудоемки за изпълнение и е логично
> да се потърси по-мощен език. Единият начин е да се отвори текстов редактор
> и да се напише perl скрипт, разбира се, без такива хватки като извикване на
> sed със system() или exec(), а
> културно да се отвори файла и да се заменя в него (какъвто е твоя пример):
>
>  open(INFILE, '<', $infile) or die "Opening $infile: $!\n";
>   $tmpfile = "$outfile.tmp";
> [...]

Проблемът не е толкова в генерирането им, колкото в подаването им през
шела към... към......

(!)

(and then he was enlightened ;)

Аааааааааа, мисля, че разбрах какво имаш предвид - или поне ми се струва,
че е така :)  Ако имаш предвид нещо като...

  perl -pi -e '$something="blah"; $somethingelse="neshto po-slozhno"; s/^$something/$somethingelse/"' filename

...това спокойно може и да сработи :)

А ако изчисляването на $something и $somethingelse не е нещо тривиално,
а има смисъл да бъде направено само веднъж, тогава...

  perl -pi -e 'BEGIN { $something="blah"; $somethinglese="furrfu"; }  s/^$something.*\$/$somethingelse/g'

Май тук му е мястото да кажа нещо за мощта на Perl, ама няма :P
(най-малкото защото поне някои хора знаят, че не съм съвсем безпристрастен ;)

Поздрави,
Петър

--
Peter Pentchev	roam@xxxxxxxxxxx    roam@xxxxxxxx    roam@xxxxxxxxxxx